Självmord

God morgon!

Jag satt i morse och läste veckorevyn som hamnde hos mig igår. Jag tänkte på en sak och det är att den har fasen blivit bättre nu efter allt snack om Ebba. Jag har märkt sån skillnad kan jag tala om. Har ni gjort det?

De pratade om ett väldigt viktigt ämne i tidningen om just självmord. Jag tyckte den artiklen var skit bra. Lottas berättelse var ganska lik min bakgrund. Det var som en tung sten släppte när jag insåg att hon kände precis som mig. Man känner sig alltid så ensam! Hon var ruskigt lik mig och jag vet att många där ute känner samma sak. Det gör ont i hjärtat att människor få gå igenom samma helvete som mig. Men samtidigt gör all skit än starkare. Jag blev så glad att de hade den arktiklen för den fick mig inse ett och annat. Alla tror att man blir bättre av mediciner och visst blir det någorlunda bra. Men man blir aldrig helt återställd. Dena ända utvägen är att försöka acceptera det. Det är hjälp, nya tag som gäller och peppning. Jag blir så glad över att höra när människor säger att jag är så stark och stolt över mig eller när man få höra att de tror på mig. Då känns inte allt så hopplöst. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0