Chili con carne med grönsaker

Sorry och jag vet att det var aldeles för längesen jag hade ett recept ur min ihopsatta kokbok so here we go ;)


image822

Detta recept är för 4 personer.

400 g nötfärs, 10% fett
1 gul lök
1 paprika
1/2 squash, ca 200 g
2 tsk smör
1 burk stora vita bönor, 400 g
1 tsk salt
1 pressad vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater, 400 g
1/2-1 tsk sambal oelek
2 dl minifraiche

Gör så här:
Skala löken. Kärna ur paprikan. Skär lök, paprika och squash i bitar. Fräs färsen i smör i en teflonpanna och rör så att den blir smulig. Lägg i grönsakerna och låt dem fräsa med. Skölj bönorna i vatten och låt dem rinna av. Tillsätt bönor, salt, vitlök, tomater och sambal oelek. Låt allt koka några min. Servera med minifraiche och rucolasallad.

Smaklig måltid :)


Kommentarer
Postat av: Maria.

ååh vad mumsigt! :) börjar bli dags för lunch känner jag när jag ser den där bilden!

2007-08-19 @ 11:09:46
URL: http://tja.blogg.se
Postat av: Julio

Hej,

Jag letade efter recept som har att göra med TEX-MEX eller mexikansk mat och hittade din blog (chili con carne recept). Jag och några kompisar driver en webbshop dar vi säljer majstortillas, jalapeños, etc. Jag ville bara göra lite reklam i fall att du någon gång vill handla lite mexikanska specialiteter. mvh Julio

2008-03-10 @ 22:41:07
URL: http://www.andale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0