En tiger och glad Lovisa schlalalalala. . .

Varing! För icke intreserade hockeyfans titta inte..

I tordags gjorde man lite reklam för morfars jobb. Han var matchvärd åt Brynäs matchen (Brynäs - Luleå). Det blev ett fantatiskt minne..

image2088

Kvällen började med lite mingel haha näe skojar bara men vi hade en egen bar..
Det blev mycket hej och stå.. Ni kan ju tänka er själv när det är bara va tre blondier, (tjejer alltså i rummet) och runt 15 gubbar. För de flesta var runt 60 års åldern men det var minst lika trevligt för det.
Men jag kände direkt att jag inte passade in för mitt hjärta slår för Hv 71. Ingen snack om saken ni vet ;) 
Sen efter vi hade ätit god mat kom deras tränare upp till oss och berättade hur de hade bestämt hur de skulle vinna ikväll och hur spelet låg till sen påminde han hela tiden att de var på G bara för att de slog hv i Jönköping. För de är ju det bästa laget.. haha jag log för mig själv öch njöt att höra att en Brynäs tränare sa att Hv 71 är det bästa laget och babblade upp Törnberg, jämtin & dem.. Fast jag skämdes rejält när jag fick äran att dela ut matchens spelare som vi fick äran att bestämma.. 

Vi gick där med deras sportchecf och det första jag gör att börja prata om Hv71 (snacka om att en viss person tänker med röven ibland ;P).
Inte ett schysst drag precis och resutaltet slutade 3-1 till Luleå så det var inte mycket jubbel när vi på slutet skulle gå ut på isen och dela ut pris till matchens bästa spelare.. Men det var en ära att stå där i rampljuset och veta att såg många människor såg detta.. Det var ju flera tusen människor där sen visade det sig på tv. Men den luleå killen som jag fick ge till var ur söt och han brast ut ska ge dig en kram eller ska vi skaka hand sen sa han hela tiden tack tack & gav mig en blöt kram och log. Sen gick jag med ett léende på läpparna iväg..



Roligaste var denna tigern. Han var så fräck att han nöp mig i häcken, men fasen vad kul vi hade. Kortet säger ju en del..
image2077


          

En sak är klar. Brynäs har en mycket fin arena.

Var du där? ;)

Kommentarer
Postat av: ida.

nej men jag var i arenan bredvid och träna. ;)

2007-12-28 @ 11:42:26
URL: http://iidaaberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0