En snutt ur min bok

Bara för ni är så söta så ska jag göra lite reklam från min bok ;)

Min bok heter: Att hitta ljuset ur de mörkaste dalar - Lovisa Wadman ( bara så ni vet har jag svårt att blir helt nöjd men den ska snart skickas in till ett bokförlag)

Detta är en liten del av introlgen.
Vad är meningen med livet? Vart man är så hör man hur fler och fler ungdommar tar sitt liv. För vissa är det svårt att förstå men för mig är det inte ett dugg svårt. Världen vi lever på är grym och hård. För svårt för vissa människor. Men i mina ögon är det fegt att välja den vägen. Det är ett egoisktis beslut. Ibörjan var det en som mådde dåligt. Efter någon har tagit sitt liv blir det tusentals fler. Vad ska man göra för att finna glädjen? Är det hitta guds kärlek eller söka bekräftelse från alla håll för att få en nöjd. Varje gång sluter man ögonen och försöker finna svaret. Det är svårt när man lever med en depression som kommer och går. Det är som ett mörkt rum följer än och tillslut tynger den ner än och man får svårt att andas.


Detta är verkligen en dröm för mig. Att få kunna avsluta mitt förfluttna och kunna släppa allt.

Jag får alltid frågan varför jag har skrivit en bok?
Det finns bara ett enkelt svar för det. Det var min förra pyskolog som kom på den idén efter hon har fått se vad jag hade skrivit. Sen vill jag hjälpa andra människor med min bok som sitter i samma mörker. Livet är så mycket mer än så. Fast det är svårt att se det när man är på botten men jag vill att denna bok ska bli en trygghet för dem att finna glädjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0