Ni är så blåsta att det inte är sant

eller är det jag som blivit hjärntvättad? Men jag vet att det ligger något i det. Jag har alltid varit den som går till apoteket om jag är sjuk och när jag har tagit tabbletterna har jag litat på det de har sagt utan att veta vilka andra altentiv det finns utan att käka massa tabbletter. Sen jag träffade S som har en mamma som jobbar på en Hälsobutik och forskat en del i detta ämne så hon fått mig att tänka om. Sist jag var uppe lärde jag mig en hel del och nu har hon även bevisat att apoteket grejer är nästan som en drog i mina ögon. De är långt ifrån bättre än Höslokostbutikerna grejer !! 

Jag har sett år efter år hur min mamma har pillat i sig massa tabbleter för hon ska klara av dagen. Hon har nämligen fybriomylogi (hur det stavas ?). Till er alla som inte vet vad det är så är det en sjukdom som gör att man får hur ont som helst i alla leder som finns. Det finns hjälp att få men det kostar en del och jag vet att hon kommer må bättre när hon har fått träffat S mamma.

Att jag själv har tvekat på detta ibörjan är inte så konstigt igentligen. Jag vet att apoteket syns mycket mer i media men sakta men säkert kommer hälsobutikerna och jag vet att de kommer bli större än apoteket en vacker dag. För sist kommer mer och mer människor förstå vilken skit de pillar i sig. Att jag är så glad med är att jag sa till henne att jag ville få ett bättre imhunförsvar och gå upp i vikt. När jag berättade detta fick jag en bruk av Lactiplus som innehåller tarmfloran som består av miljader baktrier som är nödvändiga för att vi ska må bra och bibehåla en god hälsa. Jag har snart ätit dessa kapslar i en månad (men tyvärr inte varje dag som man ska igentligen.) Och jag har märkt STORA förändringar. Jag har gått upp fem kilo i vikt nu och jag är mycket piggare på dagarna men framförallt så har jag fått starkare imhunförsvar och slipper sommarförskyldningen som min omgivning har åkt på. Nu kanske ni tycker att jag gör världens reklam för dessa men de är verkligen super och jag vet inte hur många gångar jag har kämpat för att gå upp i vikt. Jag vet nu vad svaret var. Jag hade inte fått i mig allt som man borde få genom åren. Nya kurviga snyggare Lovisa is me ;)

image702
  

Kommentarer
Postat av: martina

vad bra att de funkar! jag äter tabeltter från hälsokosten för hår o hud o hoppas på att de ska fungera=) När ska du åka till stockholm då? Här e det lugnt, sitter på jobbet o rullar tummarna=) kram

2007-07-20 @ 13:14:41
URL: http://rosadamen.blogg.se
Postat av: Sanna

hej! blev så glsd när jag nu har läst ditt inlägg! I) många många år har jag oxå kämpat för att gå upp i vikt" jag äter skräpmat, chips, you name it hela tiden men det händer ytters minimala förändringar.. ska springa med en gång och köpa dessa under piller! :) så dom fungerar alltså?
Ha det bäst!

2007-07-21 @ 11:59:30
Postat av: Sanna

en fråga till. ger denna piller några biverkningar och hur länge kan man äta dom utan att det blir farligt?

2007-07-21 @ 12:30:50
Postat av: Lovisa

Hej sanna :) Vad kul att du blev det!! Det är ju det som är tanken. Usch, jag känner igen det dialemat. För mig funkade de kanon. Jag vet inte någon som har klagat på dem. Jag är precis likadan som dig. Jag åt massor av chips och godis och tro de eller ej. När jag slutade äta massa sånt skit (framför allt godis) och började äta mer nyttig mat och samtidigt tog dessa kappslar märkte jag enorm skillnad. Jag kan ju inte garentera att de fungerar 100 procent för jag vet inte hur din bakgrund för att du vill bli lite mulligare m.m Men nej de ger inga biverkingar. För mig deppar de ner lite av mensvärken med. Tack och lov säger jag bara. Men allt sånt står på en broschyr som man får med. Det är ju alltid värt ett försök. Lycka till tjejen! Jag håller tummarna ;)

2007-07-21 @ 13:27:01
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: sandra

hej! jag äter också de där tabletterna men har nyss börjat. är det sant att man går upp i vikt?! :S

2007-07-25 @ 12:00:29
Postat av: Lovisa

Det är olika för person till person. men yes jag gjorde det :)

2007-07-30 @ 22:49:49
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: sandra

okej! blev du väldigt illamående och inte kunde äta när du åt dom? det blir nämligen jag så jag vet inte om jag kanske måste prova ngt annat.

2007-07-31 @ 20:50:07
Postat av: Lovisa

Jo jag blev det lite ibörjan men det blir man nästan av allt.. Funkade de bra annars? ;) Om de inte äter varje dag men ofta så slipper du det med ^^

2007-08-14 @ 20:39:56
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Hur ofta tar du dem per dag..? Två kapslar eller mer? Min kille har börjat knapra dem, han har magkatarr stackaren och är förkyld och sjuk hela tiden... :-( Hälsokosten tipsade mig då om Lactiplus. Mvh Anna.

2008-01-04 @ 14:11:33
Postat av: Lovisa

Hej Anna :) Usch då.. Det lät inget vidare. Hoppas att han mår bättre snart. Kon jank är super mot förskyldning bara så du vet. Just nu äter jag två kapslar varje dag pga av det mesta går på en räls men om det blir för mycket stress ovch sånt ökar jag dosen. Man får inte äta mer 6 bara och allt det står på bureken.. Vad har för dos nu då? De är inte bra för magen utan jag har också blivit piggare än någonsin :) Hoppas att allt löser sig. Kram Lovisa.

2008-01-06 @ 00:19:26
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Tack för svaret! Han äter två per dag just nu, kanske borde han öka på dosen om han har det väldigt stressigt? Idag skall han till en läkare och försöka få en remiss att göra en gastroskopiundersökning. Jag hoppas oxå att han blir bättre snart, det är jobbigt att se hur körigt han har det. Mvh Anna.

2008-01-07 @ 09:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0