Människor snackar

image479

     

Yes, detta var gårdagens festoutfit. Igår gick jag ut på krogen för första gången hela mitt liv. Minnen för livet kan jag tala om. Det var himla kul att träffa Simons kompisar. Sötnosar hela högen ;) Iallafall hade vi förfest hos Simons syrras man och han hade med sig en kompis. Igentligen är han inte värd att slösa ens tid på. Men nu är det ett måste känner jag för jag ältar det än och det är inte bra. 

Visst, blir man lite påverkad av cider och flummig och det borde han förstå. Det första han säger när han ser mig. Du har stora bröst men har du något överhuvudtaget mellan pann benet? Jag hoppas du spelar så dum.
Precis så öppnar han sin käft när han inte känner mig. Jag HATAR människor som sätter in människor i fack pga av hur de ser ut eller dömer någon när man inte ens känner personen. Jag borde inte göra så stor grej av detta men jag känner att människor idoitförklarar mig ibland bara för jag är blond. Folk snackar och tittar snett och yes. Innerst inne är jag jävligt nöjd över mig själv. Men ibland blir allt som en tickandebomb när man får för mycket fördommar mot sig. Jag tycker man ska kunna klä sig och få vara sig själv utan att människor ska hacka. Vad ser man för mening att trycka ner andra och såra? Vem vinner på det? Jag blir så arg på såna här personer som sätter människor i olika fack och ger inte alla lika mycket respekt. Sen visade det sig också att han snackade om flera och det bevsiar bara ännu mer vilken skitstövel han är.
Tack för att du fick mig att vakna. Det stärker mig ännu mer för all skit gör än starkare ;) 

Kommentarer
Postat av: mojsan

åh, vilket fint linne :)
Usch, såna där typer finns det för många av!
Jag har varit med om samma sak flera gånger fast på lite annat sätt. Som "Har du färgat håret? Du måste ju fan vara blond egentligen." och "Du är fan blondare än en blond!"
Det sårar samtidigt som det får en att inse hur många puckon det finns!
Det är dem som är knäppa!
Ha det jättebra :), du är en jättefin person!

2007-06-17 @ 00:15:43
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: malin

Nä, man ska verkligen inte döma någon så lätt.
Gillar din blogg föresten! kram!

2007-06-17 @ 00:59:29
URL: http://misspacha.blogg.se
Postat av: Cajsa


Han verkar ju dummare än dummast.
Stå på dig tjejen!

2007-06-17 @ 11:31:10
Postat av: emeliie ,

hm , jag känner lungt igen mej.
du snackar mina ord :D
men det är coolt att vara stark ,
fortsätt så (;
puss ,

2007-06-18 @ 21:27:16
URL: http://typemeliie.blogg.se
Postat av: Mickan

Fortsätt vara jävla nöjd med dig själv. Är du det, då har du kommit lågnt. Jag har hela vägenn kvar att gå. Är man int enöjd med sig själv så funkar ingenting. Keep on going girl!

2007-06-18 @ 21:34:20
URL: http://miickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0