Ta cyklen till jobbet

Man sätter ibland för höga mål på sig själv. tex ett som jag har satt, är att ska jag börja träna och springa, men vad finns orken?. Nu har jag kommit på den bästa idén. Jag har inte så inte himla långt till mitt jobb. Rättare sagt lite över en halv mil med en del uppförsbackar och om jag cyklar fram och tillbaka. Blir det cirka en mil om dagen. Och jag ska jobba en och en halv månad i streck och om räknar ut det så blir det ungefär 135 mil i slutändan. Jag har ända inte tid att träna när jag jobbar så mycket sen får jag solskén på köpet. Kan det blir bättre? Knappast.

Undra hur många kalorier jag cyklade bort idag för jag tog en runda in till stan, framför och tillbaka och sen till jobbet och det blir 2.5 mil.

Känner ni igen er? Jag tror bane me att ni gör det.  Träna mer och man får paniken. Men skit i det. Ta cyklen till jobbet istället. Man får motion och det är grattis plus att man mår bra av det och sen bästa av allt det föstör inte vår kära miljö. 

image529


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter skönt att istället ta cykeln till jobbet, själv ska jag väl snart börja träna men har inte orken till det tyvärr..

2007-06-24 @ 21:18:02
URL: http://emmasordal.blogg.se
Postat av: mamma

vi kan ut och gå du och jag.det är bra att röra på sig.

2007-06-28 @ 18:19:10
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0