En tanke som slog mig nyss

Varför bryr vi så mycket vad andra tycker ? Man bara kör sitt eget race och kommer dit man vill. Lätt att säga men svårt att nå upp till. Alla söker vi bekräftelsle för att nå upp dit vi vill annars känns det som man inte har lyckas. Vi är beroende av varandra att höra vad människor tycker om än själv. Utan Kärlek och komplimanger kommer man ingen vart. Att ett litet ord kan göra så hela världen förändras på en sekund. Jag är en riktig flörtfia och det vet jag om. Jag har alltid varit sån och kommer alltid vara. Jag har någon speciell charm har jag hört. Det räcker man sitter i matsalen och en kille kollar på än och man får ögonkontakt. Man blir så glad och känner att man duger. Flörtning mer åt folket för det mår man bra av. Jag tycker att vi i Sverige är så stela och sura. Be happy och säg hej. Jag har märkt det den senaste tiden. Sen jag började hälsa och le så smittar det av sig. Det mår vi bra av. De blir som en annan stämmning där ute. Fast man har en underbar pojkvän så får man inte stänga in sig. Man kan inte bli beroende av en person för jag tror det förstör kärleken. Jag tror att svartsjukan upp kommer då. Jag känner att det funkar hur bra som helst när han lever sitt liv och jag mitt. Man behöver inte göra allt tillsammans och det är inte förbjudet att flörta med andra men det finns en gräns. Jag skulle verkligen inte uppskatta om jag var med min pojkvän och han satt och flörta med andra tjejer i min närhet. Därför skulle jag aldrig göra så mot han. Man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad. Lev med det mottot så kommer man långt och tänk för er vad ni säger innan det blir försent.

Nej så dåligt självförtroende har jag inte som ni kanske tänker på nu. Vissa dagar är bättre än andra. Vissa dagar bara njuter av att jag finns och ibland vill jag bara bort från allt. Jag känner mig ivägen. Livet är upp och ner som en bergodalbana. Men inerst inne vet vi någostans att alla har vi lika mycket värde. Eller vad säger ni sötnosar där ute i värmen ?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0