Ensam eller bara ensam?

image1658

Jag tänkte dela av mig en krönkia som denna balla tjej skrev i ett nummer av Veckorevyn. Detta avsnitt har fått mig på andra tankar och jag hoppas det blir lika så för dig ;)

Du har dumpats eller dumpats. Förmodligen dumpat. Efter ett långt förhållande kändes det bara som satt du... hade missat något. Missat massor. Du är ju så ung och vill uppleva mycket, vara lite själständig. Ni hade haft det knackigt ett tag och du kände att "om det är så här nu, hur kommer det då vara om ett år, två år, tio?! Är det värt mina golden years?"Uppenbarligen var svaret du kom fram till nej, för du gjorde slut. Eller ni gjorde slut.För det har ju knappast undangått din partner att din blick så ofta sökt sig mot världen utanför den ordnade tvåsamheten. Hur det än var så var det ett mer eller mindre geonomtänkt beslut, för allas bästa. Det som kallas "det enda rätta".

Allt är fint, rätt beslut är fattat. Första dagen på resten av ditt liv tornar upp sig, känslan heter lättnad. Du har ju länge vetat att det var tvunget att hända- och nu är det gjort. Puh. Men snart- efter några dagar/veckor fyllda av tjejkompisar, powerwalks och flirtiga utekvällar - så kommer den. Som en stor obehaglig skugga. Känslan heter ensamhet.

Du är van att ha någon vid din sida, någon i din nära omgivning även om det på sistone mest varit jobbigt och kanske enerverande, så har du inte varit ensam. Du har "haft någon". Ensamheten är en lurig rackare - för den har gått från det du skulle njuta av till det du lider av allra mest av. Så jobbig att genomlida - och så lätt ge fog för. För du kan ju alltid återkalla ditt ex. Om inte för att bli tillsammans med så för att få sällskap, närhet, sex.
Det är där, i det första skedet efter ett jobbig break-up, som ensamheten blir din förädiska fiende. Men det är en fiende du kan bekämpa. Jag tänker så här: du kan boka upp dig med jobb, kompisar, aktiviteter- vad det än må vara - i all oändlighet. Och gör det för all del, du kommer ha skitkul. Men ensamheten kommer du att känna ändå, helt säkert. Så var beredd på den och var medveten om att om du bara håller dig en liten, liten period - om du bara är stark och stålsätter dig genom den första tiden kommer du, om det verkligen var rätt beslut, att inse att du kan vara ensam utan att känna dig ensam. Och att du inte behöver någon i din rnighörna om du själv kickar ass inne i ringen.

Tada. Nu måste jag pysa iväg. För det är work på G ;) Jag är hemma runt nio igen och då blir det sex sex sex tips. det ni ;)
Puss & kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0