Love in the air

Hallå gullungar =)

image1732

Allt bra? Det hoppas jag innerligt.
Själv är det hur bra som helst men jag är otrolig seeeeeg idag. Det känns som det är Söndag fast det är ju bara Lördag. Jag längtar redan tills måndag så jag får se han. Jag drömmde om han inatt också. Sån underbar dröm. Bra drömmar mår man bra av ;) 

Iallafall så började det hela med igår åkte hela company till Becca och det var inte lite folk där men trevligt var det allt och hennes mammas kladkaka ska vi inte ens tala om ;) Yummie i massor :) Hela kvällen bestod nästan av idol och massor av snack om våra span. Åh fasen vad glad jag blev när Mattias fick vara kvar. Jag fick fasen glädjetårar för jag håller på han. Och igår sjöng han faktiskt bra. 
 

Om jag ska vara helt ärlig får jag nästan lite skuldkänslor att jag redan börjar gilla mer och mer en annan kille. Det har knappt gått två veckor... Jag borde lägga allt på is och låta alla vara men han har sån utstrålning. När jag såg han på bussen och sen i skolkatalogen så fick jag nästan fjärilar i magen och nu drömmer jag redan om honom. Detta är inte likt mig för jag har skit svårt att gilla en kille. Visst tycker ni. Efter två veckor börjar hon redan spana. Så är det icke utan jag bara släpper loss mig själv och jag tror sten hårt på ödet. Det som händer det ska hända så jag hittar skatten. Kankse är han det? Det vet man aldrig. Nog med det ;) Jag tänkte ha en liten gudie om flörtips ;)



Hur får man han/hon på fall?

Kärlek, alla vill ha det, alla drömmer om det men vägen dit kan vara lång. Att gå fram till en söt kille och försöka få honom intresserad är för många det svåraste som finns men jag vet lite tips man få påvägen.


♥ Visa dina bästa sidor och ha tålamod, prata om sådant som intresserar er. Visst, detta kan tyckas självklart men det är få som tänker på det när det väl gäller!

♥ Om du använder någon av de gamla hederliga raggningsreplikerna som "Hej, hänger du och blanda oboy" så kommer säkert killen/tjejen börja asgarva. Det är ett bra sätt att bryta isen på, skratta tillsammans sen är det bara att börja prata på.


♥ Det är också viktigt att man gör "reklam" för sig själv. Utstrålning och stil är viktigt.

- Dina kläder visar vem du är, ha din egen stil och utstråla självförtroende. Det är viktigt.

♥ Sist men inte minst så får man aldrig vara för på för det skrämmer flera vad man än tror. I allt som är finns det ju en gräns men ett gott och positiv inställning så vet jag att det kommer gå hela vägen ;)

image1731


'Vad är kärlek?"


Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från var gång man blir kär.

Det finns många olika slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, du kan älska en hund eller katt precis lika mycket som en människa. Många älskar även sina föräldrar och syskon väldigt mycket. För många innebär kärlek det de känner för en annan person.

För en del pirrar det i hela kroppen bara de tänker på personen de är kär i, några blir konstant rusiga och varma, vissa blir mest nervösa och kallsvettas medan andra blir energiska. En del känner en stilla känsla i magen eller bröstet, vissa kan inte sluta tänka på personen i fråga medan andra känner allt detta på en gång.

En sak är säker, kärleken lämnar ingen oberörd. Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarad. Är du lyckligt kär känner du dig oövervinnerlig, är du däremot olyckligt kär kan det kännas som om hela världen rasar samman.


Kärlek eller förälskelse?

Det kan vara svårt att veta om du verkligen är kär. Kanske är du förälskad, bara lite intresserad eller kanske mest tänd. Ena dagen kan du känna dig förälskad i en person för att nästa dag vara jätteförälskad i en annan. Är det då kärlek? Många tycker att kärlek är först när man känner varandra väl och accepterar varandras bra och dåliga sidor medan andra tror på kärlek vid första ögonkastet. Vad som är kärlek eller inte kan bara du själv avgöra. Kärleken är individuell och ingen har rätt att säga att det ska vara på det ena eller andra sättet.


Kärlek enligt SAOL

Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek: "en stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".


Kroppslig och social kärlek

Rent fysiskt sätter kemiska processer igång i kroppen när vi blir kära. Detta kan delvis förklara känslan av rus och glädje. Men kärlek är så mycket mer. Det handlar om förväntningar, längtan, förhoppningar och drömmar. Redan när vi är små läser de vuxna sagor för oss om evig och sann kärlek. Vi leker mamma, pappa, barn och härmar de vuxnas kärleksbeteenden.

Det är inte underligt att allt ställs på ända när vi blir kära. Vi inser plötsligt att drömprinsen inte kommer på en vit springare utan på en grön cykel. Drömprinsessan kanske har både finnar och dålig andedräkt. Man kan inte säga exakt vad som ska hända när vi blir kära. Hur vi reagerar beror på förväntningar, personkemi, känslor och bakgrund.

Är du kär just nu?


Kommentarer
Postat av: ella

oh ja gud vad jag är kär... synd bara att jag är den enda som vet om det, haha!
bra att du mår bättre, och stå på dig lovisa! läser din blogg varje dag, DEN ÄGER!

2007-11-10 @ 19:21:25
Postat av: Fia

Tycker inte alls att det är för tidigt att börja spana..man ska ta vara på de stunder man har..kärleken kan vara över i ett nafs men kan även komma till en lika plötsligt. Vissa behöver ju inte mer än en helg för att komma över ett förhållande mer eller mindre..så gör det ditt hjärta säger att du ska göra,följ det så blir allt bra=)

2007-11-10 @ 22:05:05
URL: http://zophiaa.blogg.se
Postat av: Lovisa

Ja det är jag!

2007-11-10 @ 23:08:33
Postat av: Rebecca

Klart att man ska spana på killar, det är ju det vi är bäst på Lovve :) Ska hälsa från Milla att hin tyckte att det var roligt att träffa dig i fredags :) hoppas att du har det bra på jobbet nu. Det har vart jättekul att va med dig i helgen, det måste vi göra flera ggr ! Hoppas att det blir ngt nästa helg , dåå jävlar haha (; vi syns på måndag !
DU BETYDER !

2007-11-10 @ 23:37:27
URL: http://RebeccaLindahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0