När tankar blir till ord . .

Ta detta med en nypa salt nu ;)

"Jag är blond ganska storbystad, lång som en vandrare pinne och en desperat fjortis, jag erkänner jag är en fjortis så långt man kan komma. Hålla era killar för annars är jag i farten, jag dricker så jag stupar, jag går i kortkort bara för få synas. Min självkänsla ligger på noll. Jag heter fan Lovisa. Det säger ju allt."

image1843

Många dömmer mig såhär eller fåtal. De som läser min blogg och dömmer mig pga av bilderna och inte tar något med humor är såna loseres. Yes, det är ni. Öppnar käften bara för det lilla. Jag har sagt det förr. Sluta läsa min blogg om ni inte gillar det. Gör er själva en tjänst för tusan ;) haha som sagt ta detta med en nypa salt för de känner mig vet att den personen är den sista jag är men en sak är säker. Jag kan gå i kortkort ibland men det är för jag är stolt över mina ben och min själkänsla ligger långt ifrån noll. Jag vet att jag är bra och jag visar det på rätt sätt ;)



De bästa knepen till den perfekta hyn och till budget priser.

Har du någon tänkt på hur mycket pengar du har lagt på skönhetprudukter?

Här har jag t.e.x en hemma gjord ansiktsmask:

youghurt
honung
citron
olivolja
ha den i 20 min sen tvätta av :D



Mina bästa skönhetstips:

- Vaselin på naglarna och nagelbanden, de blir släta och starka då.
- Om du har skitigt hår och inte hinner tvätta det innan det går ut, pudra över mjöl och kamma sedan igenom håret. Det ser som nytvättat ut och du kan vänta med att tvätta det till du kommer hem!
- Använd babyolja i badet och smörj in huden med babyolja efter att du duschat, den blir jättemjuk och len då.
- Köp en bra ansiktskräm, helst oparfymerad och utan en massa äckliga tillsatser.

image1844

- Bada händerna i en skål vatten och babyolja. Ger fina naglar och muka händer.
- Peta bort smutsen under naglarna!
- Använd inte så mycket smink. Okej med ögonskugga och mascara och annat som är på/runt ögonen, men om man använder puder och foundation och annat kladd i fejan åldras huden snabbare. Du får lättare problem med hyn och dessutom får du rynkor tidigare än andra.
- Undvik brun-utan-sol-krämer.
- Sola inte mycket över huvudtaget.
- Smörj in huden varje dag.
- Mosa en avokado med lite mjölk alt. yoghurt och några myntablad och använd som ansiktsmask en gång i veckan.
- Tvätta bara håret 3 ggr i veckan. Många tvättar varje dag och det är inte bra för håret. Helst ska man bara tvätta håret 1 gång i veckan, men det kan nog vara lite svårt att hålla. Undvik även att duscha varje dag, det räcker med varannan. Om du lätt blir svettig under armarna eller så är det kattvätt som gäller, tvätta dig bara under armarna morgon och kväll.
- Använd kam istället för hårborste, det sistnämnda sliter mer på håret. Och kamma aldrig håret när det är blött för då blir det också slitet.

image1845

Ett annat bra tips är ju att inte peta sig så mycket i ansiktet.. händerna är den värsta bakteriefällan och att peta sig i ansiktet leder lätt till finnar och skit. Och så kan man naturligtvis bli förkyld och så.

Nu ska jag krypa ner i min varma säng med varm chocklad och macka sen blir det öppna so-boken. Uhhha. Ingen höjdare men sen det kommer efter är något. För det kommer mera lalalala...

image1846

SOLO läsning är helt klart bäst.. Sov så sött inatt sweeties =)
Puss & kram Lovisa <3


Kommentarer
Postat av: Jakob

You go, girl! :) Jag håller på dej. Fortfarande. Och ska gå och mosa avokado nu. :p

2007-11-23 @ 16:32:34
Postat av: L I S A

Haha, jag säger som ovan: You Go girl! :]

KRAM

2007-11-23 @ 17:18:01
URL: http://lisaplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0