Sexuella övergrepp mot barn & USA fördrövliga system

image1617

Inget illa menat till dem som bor i USA men jag kommer nog aldrig gilla det landet eller det kanske beror på att jag inte gillar deras system eller George Busch. Han är den personen som har mest makt i världen tack vare att han är USA:S president. Jag hoppas verkligen att han avgår snart för jag tycker han ställer till så mycket problem i världen. Det är han som skapar ännu mer konflikter och det ända gör att tänker på sig själv. Ahh han och jag passar inte helt enkelt. jag tycker han är en stor fet gris och jag ska få tycka vad jag vill. Precis som ni har rätt och tycka vad ni vill om mig. Men något som skär i än att USA har dem ett fördrävligt system. Tex om de som utsätter barn övergrepp. Jag talar om pedofiler. Såna människor borde inte få finnas? Det finns inget värre när människor ger på sig djur eller barn. Sånt gör mig förbannd och rasande. Jag försöker sätta mig in i sitautionen att vara mamma till ett barn som har blivit utsett av övergrepp. Jag skulle lätt kunna döda den personen om någon utsatt mitt barn för det. Jag kommer göra allt för mina barn så de får den trygghet och kärlek som de behöver. Jag skulle aldrig tillåta något sånt hända dem. Lätt att säga men svårt att förstå att det kan hända. Det finns i verkliga livet. Det kan vara din granne, släktning eller någon annan som man litar på. Jag fördjupade mig en hel del i ämnet om sexuella övergrepp mot barn och fick se en film där det var Pedofiler som berättade varför de gjorde som de gjorde. Alla dem hade haft ett helvete som barn och visst det är aldrig en orsakt att göra något sånt fruktansvärt. Jag skulle aldrig förlåta personen om de utsatte mina framtida bar för något sådan. Det får aldrig hända så är det bara. 

image1618

Jag såg en film för ett tagsen som jag tyvärr inte minns namnet på. Den var väldigt gripande och handlade iallafall om en kille som utsatte ett barn för övergrepp. Han åkte fast och hamnade i fängelset. Sen när han kom ut hade han ingen för alla hade sagt upp kontakten med han. Iallafall så fick han bo satta sig utanför en skola och det tyckte han var enormt jobbigt. Då och då kom en polis med och misshandlade han och sa om du rör en unge till så dödar jag dig. Sen när det väl händer ett fall på den skolan där han bor i närheten tror de genast att det är han men sanningen är att det är en annan kille och det vet han om. Men polisen går till honom och slår nästan han medvetlös pga av han vet det är han men sanningen är ju att det inte är han. Iallafall sen när han är på benen så ser han den killen igen som gjorde ett övergrepp på en kille och när han ser killes ögon blir han så arg att han hoppar på han och misshandlar han. Efter det rörde han aldrig mer något barn och han lyckades komma ur det mörka och fruktansvärda mönster men ingen trodde på han så han tog sitt liv. 

Jag grät nästan i hela den filmen men samtidigt fick den mig med att inse att vi är dåliga på att ge andra en andra chans. I USA är det så illa med att de sätter ut skylttar att det är farligt där för det bor sexrosstlingar i det huset. Hur sjukt är inte det? En gång alltid dömd det tycker jag är fel för människor kan förändras fast man tror inte det.

image1616 

Vad tycker ni? Håller ni med det jag skriver eller ha ni en annan åsikt?

Kommentarer
Postat av: ida

håller med dej fullt ut. :)

2007-11-01 @ 12:20:49
URL: http://iidaaberg.blogg.se
Postat av: Rebecca

jag håller med dig lovve

2007-11-01 @ 13:02:54
URL: http://RebeccaLindahl.blogg.se
Postat av: c

tror du menar the woodsman eller nått sånt :P

2007-11-01 @ 17:26:15
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: Sofia

herregud lite överdrivet att sätta ut skyltar :O
Håller med dig till 100%

2007-11-01 @ 17:47:51
URL: http://wgc.blogg.se
Postat av: evelina

ja heja hillary säger jag!! =)
kram

2007-11-01 @ 21:19:13
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Askungen

Grymt, och att allt handlar bara om att ha det i USA, ha det eller ingenting... usch !

2007-11-02 @ 07:40:02
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0