Ett sista farväl

Det gör ont att säga detta. Fasen jag gråter nästan ;O Men jag har beslutat mig nu att lägga ner bloggen eller rättare sagt ta en rejäl bloggpaus. Denna helg har vänt upp och ner på hlea mitt liv och fått mig att inse att bloggen har förstört en hel del för mig men samtidigt gett så mycket :) Men jag vill behöva inte påminas varje dag av mamma eller att en viss person väntar på mig varje gång jag åker till Gävle. Hur visste han? Då tänkte jag bloggen. Allt var så bra och när jag fick se dig så rasade precis allt. Kan du inte bara låta mig va och gå vidare. Det är det jag försöker hela tiden. Det känns som jag är förföljd och att du kväver mig. Paniken greps tag i mig och rädslan varje gång när du gör såhär.

Mamma har rent sagt gjort mitt liv till ett helvete eller sjukdomen som jag lever med. Varje dag är en kamp och jag tänker vinna den. Jag har börjat komma över min rädsla och nu har jag och min kille bestämmt med att satsa hel hjärtat på vårt förhållande men för att jag ska orka det måste jag kunna älska mig själv och kunna lita på allt det han säger och sluta göra så små saker till stora. Men fram för allt vill jag komma tillbaka till min klass och glädjas över alla små saker. En sak jag sa till pappa med och det var mitt liv har blivit mycket bättre sen mamma försvann för jag har insett vilka mina vänner är och hur mycket saker och ting betyder för mig :)  Min familj betyder allt för mig och jag tänker bevisa det för dem med. Jag skänker en stor tanke och kram till er och önska er all lycka i livet.


Jag lovar er att jag kommer tillbaka. Men då har jag fått ny kraft och fått ordning på mitt liv. All respekt och kärlek till mig själv <3

Till er som kände min mamma. Vill jag säga gå vidare och släpp taget. Fast det är svårt så blir det bästa för alla. Och till dig.. Jag är mycket nära att anmäla dig fast jag vet att du är sjuk. Men gör alla en tjänst och skaffa hjälp. Du som känner dig träffad vet om det.



Kommentarer
Postat av: ida

åh vad tråkigt.:( din mamma var underbar och jag saknar henne. kram

2007-10-08 @ 10:42:21
URL: http://iidaaberg.blogg.se
Postat av: En trogen läsare

Jag har följt din blogg länge, och jag blir ledsen när jag ser att du inte orkar mer just nu, även om man förstår. Jag läser din blogg flera gånger varje dag. Ta den tiden du behöver för att må bättre, det förtjänar du verkligen. Jag tycker att din blogg är den bästa jag har sett.
Jag kommer att vänta här på hallonkyssar.blogg.se på att du kommer tillbaka. Lycka till tills dess.
Pussar!

2007-10-08 @ 14:13:32
Postat av: Jenny

Tråkigt, tycker jag med. Men jag förstår dig. LYCKA TILL, TILL DIG LOVISA, DET HÄR FIXAR DU! :) :) :) Don't worry, be HAPPY! <3 Kram Jenny

2007-10-08 @ 14:45:19
URL: http://jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Carina A

Lovisa jag ska göra som du och försöka gå vidare utan din mor- Ta hand om dig och dina bröder nu.Jag tänker på er
<3 kram

2007-10-08 @ 15:22:17
Postat av: Sarah

LYCKA TILL!!
vi ses väl på stan nån gång:-)

2007-10-08 @ 17:49:35
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Fia

Jag bstämde mig för att gå vidare nu i lördags när jag var i rättvik,fick ångest när vi började närma oss centrum och tankarna började snurra,som tex "var det här hon gick?" "åt dom kanske här?"!Så just där borta kände jag att nu är det dags att släppa taget och fokusera på sitt eget liv..får gåshud när jag läser om att du inte får vara ifred. Om jag var du så skulle jag anmäla trots allt!
Hoppas du kommer finna den styrka du behöver och ta vara på livets alla små stunder=)
Lycka till med allt i livet,detsamma gäller dina bröder..
Kram

2007-10-08 @ 18:09:25
URL: http://zophiaa.blogg.se
Postat av: oss

jag blir ledsen när jag läser detta. jag tycker så synd om dig! hoppas du tar hand om dig själv och kan gå vidare. vi väntar här på dig, hihi!
kram från två av dina trognaste läsare

2007-10-08 @ 21:21:44
Postat av: Amanda

ååh vad synd att du ska sluta blogga, men jag förstår dej du verkar ha det väldigt jobbigt, men LYCKA TILL, och jag kommer stanna kvar här och vänta på dej :-)puss å´ kram

2007-10-09 @ 16:14:30
URL: http://koktnudel.blogg.se
Postat av: c

synd att det kommer bli tyst från dig här i bloggvärlden ett tag framöver. men såklart ska du ta dig mer tid till dig själv. ha det fint ! kramar

2007-10-09 @ 18:53:36
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: Desirée

Vad tråkigt att du ska sluta blogga. Det har varit uppfriskande att läsa din blogg då och då. Men du ska göra det som känns rätt. Lycka till!

2007-10-09 @ 19:22:09
URL: http://desires.blogg.se/
Postat av: Anonym

lycka till i livet!

2007-10-10 @ 13:58:41
Postat av: E

Synd att du känner som du gör och att du har fått uppleva dåliga saker i ditt liv. Hoppas det blir bättre, det kommer det säkert i och med att du har bestämt dig för det och vet vad du vill ;)
Kram
Emily

2007-10-11 @ 20:56:44
URL: http://emali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0