Jag tänker aldrig gå i mammas fotspår..

Det är inte ovanligt att den som har en psykisk sjukdom har tankar på att ta sitt liv och det händer att man gör försök till att ta sitt liv.

Ett självmordsförsök gör man för att man har en outhärdligt psykisk smärta. Man står inte står ut med den längre. Känslorna är jättejobbiga och man kan inte komma på något sätt att komma ifrån dem. Tankarna fastnar bara i att ta sitt liv. De bra stunderna i livet kan man inte komma ihåg och man har slutat hoppas på något bättre. Det kan kännas som att vara i en mörk tunnel som aldrig tar slut. I det läget kan man inte tänka på hur ledsna ens anhöriga och vänner kommer att bli om man tar sitt liv. Egentligen är det inte att dö som är det man helst vill med självmordet utan att bli fri från de svåra känslorna. Ett självmordsförsök är alltid ett rop på hjälp. De flesta vill inte dö, de vill få slut på sitt lidande.

Det är aldrig ditt fel om någon gör ett självmordsförsök eller faktiskt dör genom självmord.



Det är igentligen sjukt att min mamma måste dö innan jag insåg hur värdefullt livet är.. Jag har själv levt i djupa depressioner och såg inte någon menning alls med livet innan jag träffade S och kom min familj och Lisa närmare. De var min vändpunkt och jag tror sten hårt på ett liv efter detta och det gjorde min mamma med. Hon trodde på att hon skulle få ett bättre liv och det hoppas jag av hela mitt hjärta att hon har det..  

Jag har märkt en sak... Sen jag började blogga om saknaden efter mamma så har jag stött på fler och fler som har gått igenom samma helvete som jag går igenom just nu men ni ska veta att det finns hjälp och man är ALDRIG ensam. Denna sidan är ett stort stöd för mig sen ska jag på samtal senare av denna månden och jag hoppas att jag kommer få ut något av det.. 

Jag ska nu ta en sömntabblett och försöka få min skönhetsömn.. ♥

image1020
haha min sköning till man.... Erkänn att han är en riktig hottie? ;P

Kommentarer
Postat av: mojsan

Jag har velat skriva något många gånger, kanske något tröstande. Men jag vet att jag inte kan det. Vad jag än säger gör det inte lättare för dig!
Jag kan inte förstå hur det känns för dig!
Min farbror tog livet av sig och jag vet hur just det känns.
Men du ska veta att jag tänker på dig!
Och du är en otroligt stark och fin människa :)
Många kramar!

2007-09-02 @ 09:55:37
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Helena

Godmorgon! Du har så rätt, men ibland är det också så att människor vill dö och eftersom jag jobbar med just sånt här inom psykiatrin (även missbruk) så har jag märkt att de som verkligen har bestämt sig för att ta sitt liv, inger ett sådant lugn utåt och det är som du säger omöjligt att då kunna göra något.Förstår att du har det jobbigt, bra att du delar med dig och ventilerar detta. Ta det lugnt med sömntabletterna bara, förstår att de behövs men du vet vad jag menar. Antar att du har riktigt proffessionell hjälp och någon att vända dig tll också. Hoppas att du får en lugn och skön söndag.

2007-09-02 @ 10:09:33
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Mummeldjuret

Spes är bra ja! Dom tycker vi om :). Vi är många som har gått igenom samma sak, tillsammans är vi starka!

2007-09-02 @ 10:10:38
URL: http://mummeldjuret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0