Så här får du de berömda hollywood lockarna :)


image2152


. . . Jag är nyss hemkommen från en vinter färd med systarna.. Jag hade nästan glömt bort hur kul det var att åka pulka haha. Jag kommer aldrig bli vuxen, punkt och slut.. haha näe men ska njuta av så länge man är barn.. Det är inte långt kvar nu tills jagt blir 19.. det är inte klokt.. Jag bara längtar tills jag tar studenten.

image2144

Världens bästa film gick på tv idag.. Jag hoppas ni inte missade den. A walk to remember . . Helt lovley.. Jag vet att jag har bloggat om den förut men den är värd att nämnas igen ;) Den fick mig att börja tänka på min tro igen & att man aldrig ska ge upp.. Tro man på något så kommer man långt.. 

Fast det har gått tre månader så är jag redo att både lägga kärleken på is men även möta den om den kommer till mig. Jag ska aldrig göra samma tabbe igen att dra upp massa gammalt skit. För det är ju nu det gäller och detta året.. Ojojoj vad bra det kommer bli. Har redan planerat en del som ska göras i sommar och jag längtar all really do.. Stavade jag rätt där? ;P haha

Nog babblat om det här nu till andra grejer.. Jag tror det inte finns någon som inte drömmer om att få hollywood lockar.. eller har jag fel där? ;P

image2145



Vinterkylan och den torra inomhusluften kan förvandla lockar till burrigt 70-talsrufs. 
Här är sex enkla knep för hur man slipper den trassliga svamplooken och förvandlar lockarna till Hollywoodsvall.


1. Fukta!

Använd alltid produkter med mycket fukt i. Lockiga hår är torra till sin natur och behöver därför extra fukt för att behålla glans och spänst.
Våra hår blir torra på vintern och då behöver lockiga hår extra mycket fukt med hjälp av inpackningar. Välj någon som ger mycket fukt, men som inte blir tung.

2. Snåla på kammen
Kamma ditt hår så lite som möjligt! Lockiga hår blir snyggast om locken får hitta sin egen form. Red bara ut håret försiktigt med fingrarna eller med en gles kam när det är vått.

3. Välj skräddarsydda produkter
Använd produkter som är för lockigt hår! De binder ihop locken och ger spänst utan att det blir hårt och krispigt.

4. Låt självtorka
Låt håret självtorka eller använd en diffuser (tratt) och ta vara på lockarna som finns i håret.

5. Välj rätt frisyr
Har du riktigt lockigt hår kan du inte ha vilken frisyr som helst, utan välj en där dina lockar kommer till sin rätt:
Långt hår med tungt fall passar att klippa upp för en rockigare, stökigare form.
Pagelängd bör klippas ur på ett sätt som tar bort den trekantiga formen som är svår att bära. Det är snyggare med en rundare, busigare form på pagen.
Kort hår klipps med fördel riktigt kort i en mjuk, kvinnlig frisyr som följer huvudets form. Viktigt är att man vågar klippa det rejält kort för en kaxig look. Spar man lite längre delar uppe på huvudet blir det lätt för damigt och tråkigt.

6. Fixa festlooken
Lek försiktigt med lösa inbakade flätor! Baka gärna in luggen och gör som en "krans" runt hela huvudet. Använd fantasin! Det här funkar även i hår som inte är så långa.
Fixa till lockarna i håret som du brukar. Gör därefter ett tuperat fäste bak på huvudet och fäst slinga för slinga vid fästet och sätt fast med en hårnål. Detta skapar en lös och romantisk look.



När tiden inte räcker till..
Hur fasen lyckas man få de berömda hollywood lockarna bara på 20 minuter..?

image2151

Tada.. ;)

Blås håret medan du kammar igenom det med fingrarna.
Fäst underhåret i en hästsvans så att det inte
är i vägen och föna det frame partiet (som syns) med en rund borste.
Rulla upp håret på stora självhäftande spolar
medan det fortfarande är varmt - cirka fem spolar räcker.
Spraya håret med hårspray, vänta tio minuter (sminka dig under tiden),
ta ut spolarna och Gisele Bunchen kan slänga sig i väggen ;)

 image2147


image2148

image2149

image2150





Produkter för lockigt hår:

  • Curl energy mousse från Wellas High Hair-serie, hjälper permanentat och självlockigt hår på traven.
    Pris: ca 100 kr
  • Screwd från Fudge ger tillbaka fjonget i dina lockar, innehåller bland annat naturkåda och veteprotein.
    Pris: ca 150 kr.
  • KMS har en hel Curl Up-serie för den som vill bättra på och vårda sina lockar. Curl Up Bounce Back Spray kan sprayas i både torrt och fuktigt hår för ett hållbart resultat.
    Pris: 129 kr.
  • TIGIs Curl Jam innehåller inga kemikalier och är framtaget för att ge lockar definition och glans.
    Pris: Ca 156 kr.
  • Molding mud från Sebastian är en stylingprodukt som appliceras i lite fuktigt hår och formas med fingrarna. Till skillnad från andra produkter så stelnar inte denna.
    Pris: 192 kr.
  • Babyliss locktång Instant heat för den som vill ha lockar för kvällen.
    Pris: ca 249 kr.
Good luck så ses vi vimlet :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Hehe så där är mitt hår av sig själv=) slipper lägga ner en massa tid på håret iaf...alltid nått

2008-01-03 @ 00:54:09
URL: http://zophiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0