Skillnaderna mellan självkänsla och självfötroende

. . . . . . . . . . .

image2217







Hej finingar :!
Fasen vad skönt att det är fredag :D
Lätt den bästa dagen på veckan bara att jag är grymt trött.
Det märks att jag har varit sjuk i vackan och
gått till skolan ändå.. Så det är nu jag får stå mitt kast..
Menmen nog med för det hindrar mig långt ifrån helgens planer
för här ska det firas en viss tjej och det kommer bli massor av MYS :)
I love that feeling ♥

Jag varnar er redan nu att det inte blir mycket bloggning
i helgen pga av att jag är fullbokad av dem jag tycker dem.
Men jag hoppas ni får en kanon helg so lets start babes..

Idag har varit en lite bad day. Har grävt ner mig med de dumma tankarna men jag har försökt och jag gick till skolan fast jag mådde skit och det är ett stort steg för mig. Jag försökte och jag försökte men jag måste säga det mesta är nog tack vare dig Becca att jag står ut. Sötunge ♥



Dagens höjdpunkt; Var att få sola.. Jag gillar inte alls att ligga i den där jävla cancertuben men fasen vad jag mår bättre efter det. Jag förtjänade lite lyx idag haha ;P


Det bästa som finns är att få ge kärlek <3



Självkänsla nu - Mia Törnblom


image2218




Jag håller på att läsa självkänsla nu med Mia törnblom och än så länge är det den bästa boken jag har läst.
Sakta men säkert börjar jag få lite tips på hur JAG kan få upp min självkänsla. Köp den säger jag bara elller ta en sväng till bibblan för det är den lätt värd ;)






Vet ni vad skillnaderna på självkänsla och självförtroende är?


Självförtroende är när man har mod nog att våga göra saker man vill, och känner sig trygg i sig själv. Personer med bra självförtroende uppfattas ofta som självsäkra och "coola", medan personer med dåligt självförtroende kan uppfattas som blyga och osäkra. För att få ett bra självförtroende behövs det ofta uppmuntran och kärlek.


Självkänsla är egenskapen att uppleva sig själv som kompetent att klara av livets grundläggande utmaningar samt förtjänt av framgång och välmående.

Självkänsla anses av många hänga ihop med om man som barn fått uppleva kärlek eller inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0