Yess

Nu är man äntligen hemma igen. Om jag ska vara ärlig känns det som jag har bott i Gävle hela mitt liv. Jag älskar folket och allt där uppe, specielt dialekten haha så sött så ;) Fiiiiiiiiiiiiiika :) De drar ut på i så enormt mycket.

Dagen började inte bra precis men det blev bra i slutändan. Jag hann med tåget i sista stund och tack vare den söta busscahffören som kunde köra 110 km i timmen för min skull hann jag precis med tåget. Det är det jag menar med Gävle. Människorna är så hjälpsamma om det hade varit här i Jkpg så hade de bara vänt ryggen. Jag har insett att det skiljer sig en hel del från stad till stad. Jag satt och tänkte på det idag.

De dagarna jag har varit i Gävle har jag kollat in stilerna lite. såhär lyder det ;)
Varenda person i Valbo har de där foppatofflorna i knall rosa och lime grön färg som verkligen syns. Tyvärr matchar de inte det bra men de flesta kör sitt eget race. Det finns inte många som ser likadan ut förutom foppatofflorna då ;)
I Jönköping har jag knappt sett en enda människa ute som har haft foppaftofflor på sig. Utan här i Jönköping är allt för många snobbar istället. Jag är så trött på det att. Att ingen vågar sticka ut. Tack och lov att man flyttar för mitt hjärta tillhör Gävle. Det känns tungt att skriva detta, men sanningen kan vara hård. Jag tror fakritskt att jag aldrig mått såhär bra någonsin som jag gör idag. Jag önskade att jag kunde smitta av min lycka till er alla för det förtjänar ni alla.

Jag vill inte tänka tanken att jag måste släppa taget om er ♥   


Det känns som jag är den ända i hela världen som inte har en ipod.
Nu när inte fristaylen inte längre funkar tänkte jag ta och köpa en sådan. Vad har ni för någon?


image522

Något liknade vill jag ha fast lite hallonröd aktigt.

Kommentarer
Postat av: mojsan

det låter bra att du är lycklig och trivs där :)
Jag har en i-pod shuffle, en vit sak :p

2007-06-22 @ 22:52:59
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Sarah

hahaha.. JA MEN DE ÄR JU BARA BÖNDER UTE I VALBO!!
oj va stort de blev, inte meningen.. kul iaf du trivs i gävle. men säg mig, när flyttar du? asså på riktigt.. och hur träffades du å din kille? den har jag klurat på ett tag nu..
kraaaam
btw, jag kör på mp3

2007-06-22 @ 23:36:55
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: mamma

-ja du hade otur men samtidigt tur.Vad skulle du ha gjort om du missade tåget?Men du hade så himla tur att du han.Jag är jätte glad att du trivs i Gävle och bond stället valbo.hi hi.tofflerna som du prata om är det många som kommer in och köper i skoäffaren, det är den nya mode.ena till de andra nu går vi åter till hösten,då det blir mörkt ute igen på kvällen.blä..tråkigt tycker jag.ha en bra midsommar lovisa och alla dom andra som läser detta...

2007-06-23 @ 13:54:09
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: mamma

jag glömde säga att vår specielt dialekten är jag ståltöver eller hur Gävlebo...

2007-06-23 @ 13:57:48
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0