Hallonkyssar

image2435










1 - Hur länge har du bloggat?

Nu har det hunnit blivit ett år men det har växlat i olika perioder..

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag visste knappt vad en blogg var för någonting.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Kenzas.. Gillade hennes "förra" blogg. Jag tycker hon har tappat känsaln helt nu..
Lite synd faktiskt! :/

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
haha gammalt är gammalt ;)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Runt fem stycken

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
De är rätt lik min..Det är därför jag gillar dem.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Izzas blogg.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Johannas helt klart!

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

Mina föräldrar gillar det inte men resten av de kära tycker det är kul..

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog. För jag kör mitt egna race ;) Du får allt fråga dem.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag vet vad som är bäst för mig men självklart kan den gränsen förändras med tiden.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag vill inte dra in mina föräldrar och sånt. Fast ni ska veta att jag har världens bästa föräldrar <3
Saker som sårar andra. Det säger ju sig själv ;)
Min kärlek.. Visst, kan jag berätta lite men allt öppnar jag inte mig.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar inte för att få bekräftelse. Men självklart har jag fått bättre självförtroende genom bloggen.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Absolut! Är personen i fråga sig själv är allt möjligt.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nja, inte ännu men vem vet om det händer i framtiden?

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan hända.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Vissa kommentarer kan ta på en svag punkt om jag haft en dålig dag... Och det kan göra att man kan känna sig ännu mer nere än vad man är. Men nu bryr jag mig inte ett skit!

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej inte direkt.. Jag står för mina åiskiter men det gäller att tänka steget före hur andra kommer tolka det här. Jag tänker alltid igenom inlägget innan jag publicerar det.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Bloggandet tar tid vilket påverkar andra saker..

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Självklart kommer jag blogga! Ni kommer aldrig bli av med mig och om två år kommer jag ha en större blogg än vad jag har idag.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bloggarna börjar sakta men säkert tar över en del och det på det sättet man får säga sina åiskter och tycka precis som man vill. 

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det beytt massor för om jag inte fick skriva skulle jag explodera av allt jag känner samt tror jag skulle få svårare att gå vidare. Alltid kul att se tillbaka med i vissa stunder. Detta är ju min sida av alla miljoner sidor. Det är rätt häftigt.. Min grej och min sida.. Låter stort det där haha ;P 

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått mycket mer inspiration än vad jag hade innan. Jag har även blivit mer intresserad inom modet.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Alla som vill! Go for it ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, visst är det... riktigt äckligt.

2008-04-08 @ 16:25:47
URL: http://drinkitup.blogg.se
Postat av: Johanna

Hyffsat gammalt inlägg, jag vet, men jag har inte sett det först nu, va gullig du är! Jag tar det som att du gillar min blogg :)

Söta du, ha en bra dag :) puss o kram

2008-04-26 @ 10:51:04
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Bjarne Eriksson

Att går naken hej vilt till och från duschen.

Den som gör det vill att man ska se.

Jag vet det för jag har varit sopåkare och det var några fönster som tjejer visa hur snygga och stygga dom var.

Det är väl inte fel att visa det man har jag vet att även killar tycker om att gå omkring naken.

Så mitt råd till dig visa vad du har jag vet att du tycker om att visa upp dig och att några vill se dig så tjejen kör hårt

2009-12-15 @ 11:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0