FOUNDATIONGUIDE

Jag har alltid haft problem med att lägga founditon men jag har att tacka Kicks personal att tacka för att jag hittade den perfekta..

image2531







SVÅRT ATT HITTA RÄTT FOUNDATION?


En bra bas är grunden till en bra lagd makeup, men det är inte alltid så lätt att välja rätt foundation. Har du fet, torr eller glansig hy? Vill du ha ett heltäckande, halvmatt eller matt resultat?




image2525






image2526




image2527
(Min favorit & som jag använder!)





image2528




image2529



Källa: Kicks




För det första att hitta den perfekta fondution
gäller det att du vet vilken hudtyp du har.
Själv har jag väldigt fet hud och hade en hel del finnar när jag var yngre.
Visst får jag finnar fortfarande (hatar när de blommar ut)
men då brukar de försvinna på ett svep tack vare
clinuqes prudukter.
Det är nog ett av dem bästa finn prudukter jag köpt
och min hy är lovley tack vare den tre steget dem har.
Lätt värt de 700 kr som allt kostar.


image2532


Såhär går jag tillväga till den bästa basgrunden:


◊ Jag börjar med att tvätta av ansiktet med clinques prudukter sen smörjer jag in ansiktet med denna ansiktskräm. BÄST!




◊ Sen tar jag fuktig svamp och lägger på min flytande fondution med cirkelrörelse i tunt lager. Jag börjar alltid på kindenben, näsan och sen utåt. 

◊ Därefter tar jag en stor mjuk borste och borstar i cirkelrörelse med mitt löspuder som är från max factor.

◊ Därefter duttar jag på lite compakt puder från isdora på kindenben och där jagtycker det behövs.

◊ Och för att jämmna ut det tar jag en lite borste och duttar på med conceler där de mörka ringar är, samt för jämna ut resutalet så det blir så naturligt som möjligt. 


Lycka till! ;)


Vilken använder du?


Kommentarer
Postat av: Sessan

Självklart från Make Up Store: liquid foundation i färgen toast! Asbra, håller hela dagen och lätt att applicera.... sammetlen

2008-04-13 @ 23:31:25
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Johanna

age renew använder jag och är mina favorit :)

2008-04-14 @ 20:14:30
URL: http://johannnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0