Hmmmm

Jag har tänkte lite på det idag. Ord kan bryta ner än totalt, ord kan ge sån lycka. Vilken makt orden har som kommer ut ur från vår mun. Man kan nästan säga att de styr lite av vårat liv. Det gör så ont att höra ord som sårar. Varför finns det så mycket smärta för? Kan inte alla bara få vara lyckliga. Är det så mycket begärt? Det är mycket man vill men det är svårt att nå dit. Jag blir arg varje gång jag sätter på nyheterna. Bara massa elände. Är detta verkligen världen vi lever på? Krig & hat. När man bor i Sverige tror jag vi har svårt att försöka förstå hur det verkligen är resten av världen. Vi är så bortskämda som bor här. Vi har allt och ända ska vissa människor ha mage att klaga. Visst kan jag erkänna att jag med klagar och det gör vi alla. Men just när man mår skit glömmer man bort allt BRA man igentligen har. De flesta som bor i Sverige har ett tak över huvudet, mat m.m Vi klarar oss iallafall medan i Afrika sliter de för en liten brödbit. Jag beundrar verkligen de som bor där borta i helvete och överlever det. De måste ha sån styrka så det inte är klokt. Min dröm är att starta ett barnhem för de barn som har det svårt och far illa ut. En vacker dag kommer jag stå där. Shet, vad mycket det blev. Jag behövde rensa mina tankar lite. Har ni några drömmar gullungar? Jag kan tänka mig att ni ha massor. Säg mig, vad är din dröm ? 

Jätte stor kram till er alla. 

Kommentarer
Postat av: Maria

jag önskar att jag blir rik och kan skänka massor av pengar till viktiga saker, som typ rädda barnen, cancerforskning och sånt! hihi :)

2007-04-02 @ 19:06:02
URL: http://meria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0