Så kommer du över komplexen . .

Jag fick en fråga över hur man kommer över komplexen? Det gör man aldrig igentligen, men man inser med tiden att man ser ut som man gör och på något sätt accepterar man det. Speciellt till dig tjejen. Jag förstår att det är jobbigt och att du hatar det. Jag har själv varit i samma situation och tycker än idag att det är jobbigt i vissa stunder. Mitt tips är att kolla dig i speglen varje dag och försök jobba mot de dumma tankarna. Fast du blir äcklad av det du ser så försök inte hitta alla fel som du känner att du har (som du verkligen INTE har) och sluta jämnföra dig med alla andra. Jag vet att det är svårt men ända sen jag slutade jämnföra mig med andra så har jag fått ett bättre självfötroende. När jag ser en snygg tjej och tänker: tänk om jag fick se ut som henne. Men sanningen är att den tjejen har sina komplex och tänker vidare, tänk om jag såg ut som henne. Det går som en bana hela tiden och drar ner oss tjejer totalt. Tänk såhär istället. Visst ser hon bra men tror du hon är lycklig för det? Alla har vi våra brister och komplex. Säg istället att hon är vacker och glöm inte att du är det också. Om man ger komplimanger istället för titta snett och vara avundsjuk. Så kommer det hamna i en bättre cirkel och en dag så säger någon till dig. Du är så vacker ! Fast jag inte har sett er så vet jag att ni är vackra på ett och annat sätt. Good luck !


Kommentarer
Postat av: Hanna

så bra skrivit! :)

2007-04-03 @ 12:08:50
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Kelly

så himla bra skrivit! :) visst e det så att alla har komplex, oavsett hur man ser ut..jag har massa komplex! :-) Kramar!

2007-04-03 @ 12:14:48
URL: http://kellybellybutton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0