Storstaden eller landet?

Jag tror jag aldrig har upskattat nuet som jag har gjort idag. När jag gick ut med simons hund John och hörde fåglarna kvittra var en helt underbar känsla. Man kopplar av på ett helt annat sätt när man är ute på landet. Landet är det perfekta stället för avkoppling! Jag har alltid haft syn mot skog och småkryp men de försvann totalt idag. Jag kan till och med säga att jag älskar skogen för det är sån frihet.

Visst, jag är en storstadsmänniska och trvis bäst där det finns allt, men det är så skönt att komma bort från stressen och alla avgaser i vissa stunder och känna den där friska luften.

Vad trvis du bäst i, storstaden eller landet?






Kommentarer
Postat av: AmandaB

Jag älskar staden och allt med det. Men ibland är det skönt att komma ut på landet, höra tystnaden och göra ingenting. Jag brukar åka till min mormor ibland, det är jättehärligt och man känner sig så pigg efter en helg. Som om man har fått ny kraft!

2007-04-12 @ 07:21:11
URL: http://amandabacktorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0