En sjuklig Torsdag

image1951

Varför ska man alltid träffa alla snyggingar när mår helt enkelt på noll.. en redig kluring det där ;P

Ja kom till skolan och det första man möter är han. Fort som fan gömmer jag mig hos skolsytersrum. Tar ett djupt andetag och ser hur han går förbi. Jag känner mig äcklig, ful och spyfärdig. Jag går in på toan och jag bara känner hur varm jag är och mer och mer vill jag spy. (Förlåt för känsliga läsare men att må illa är ingen höjdare.) Jag ska inte gå in på detalj men plopp säger det och samtidigt kommer tårarna. Jag minns när jag spydde sist och det var när jag var gravid. Mitt i allt hör jag hur en unge skriker. Jag tänker att det inte är sant.. Men det är skolsyter som skriker på någon och mitt i allt knackar hon på dörren och frågar hur det är med mig. Jag känner mig inte fräsh någonstans och hon ger genast något att dricka. Jag får en tablett och det första hon säger, vad gör du här vännen? Åk hem. Vinterkräksjukan går nu och den är smittsam. Jag går en bit för att försöka må bättre och jag vet om man lurar hjärnan mår man lite bättre.



Nu är jag iallafall hemma och sitter här. Jag är rätt pigg nu om jag ska vara ärlig. Jag hoppas att det var en gångs grej över något skit jag har ätit eller nåt. Vinterkräksjukan får jag bara inte ha men det åter står och se. Får se hur jag mår ikväll. Nog med det snacket nu till något bättre.. Jag tänkte ge er lite smakprov på de bästa founditoerna enligt mig.  Just nu använder jag nummer 5 och jag älskar den. Het klart den bästa och priset är 145 kr.. Annars är ettan väldig bra och den kostar 135 kr. Den luktar gudomligt gott och ska gör huden mattare..

image1953

Vad är det som avgör till den perfekta foundation?


YTA
En avgörande faktor när man väljer foundation är vilken yta man vill uppnå, lyster eller ett matt intryck?

HUDTYP
Hudtypen avgör vilken typ av foundation man ska välja.
Därför har foundation mer med hudvård än makeup att göra.
Det innebär att de tillverkare som är duktiga på hudvård ofta har väl utvecklade foundations, även om deras makeup-produkter inte är så märkvärdiga.

KONSISTENS
Det är viktigt att man känner sig bekväm med konsistens och utformning på produkten.

FÄRG
Vilken färg passar bäst? Tänk alltid en nyans ljusare än huden, eftersom basen ska vara neutral och vill man ha mer färg i ansiktet så putsar man upp det med lite solpuder eller rouge i stället.

Pröva på kanten av kindbenet som mynnar ut mot halsen.
Där ser du vilken färg som bäst smälter samman med
halsens färg, för halsen ska vara fri ifrån foundation!

FÖRPACKNING
Praktiskt är att ha en produkt hemma och en annan i handväskan.

PRIS
Låt aldrig priset avgöra vilken foundation du väljer.
Dyrast behöver inte alltid vara bäst men ta god tid på dig att pröva ut den foundation som verkligen passar din hy och dina önskemål


Kommentarer
Postat av: M

måste bara få säga att nr 7 är bäst!!! har den och den är sjukt bra! luktar jättegott också!! parfymaktigt

2007-12-06 @ 16:27:17
Postat av: Amanda

Har du varit gravid?:o

2007-12-06 @ 17:07:48
Postat av: Dee

Usch stackare:( Krya på dig

2007-12-06 @ 23:46:04
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Jenny

Nr.7 är bäst! För den har jag ;) den smälter in exakt i min hudton, och kladdar inte, och gör en matt och fin i ansiktet, alldeles alldels underbar! :D

2007-12-09 @ 01:22:05
URL: http://www.jennyandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0