Framför ögonen på bästa sätt

Hejsan snyggingar :) Jag hittade ett super tips om man framför allt framföra sina ögonen bättre. Det är bara att läsa och njuta. Nästa sminktajm är räddad ;)

image1938


Vill du få förstärka din ögonfärg ska du använda dig av kontraster. Alltså, dina ögon blir inte blåare bara för att du har blåa ögonskugga. Ögat har tre grundfärger blått, gult och rött.


♥ Blåa nyanser förstärkas av aprikos, terrakotta och bruna färger och det är för att gult och rött är kontrastfärgen till blå. Så allt inom gula och röda färger framhäver blåa ögon jättesnyggt!


♥ Medan bruna ögon förstärks av blått, violett och rosa. Alltså en blandning av alla grundfärger, men det kan vara lika snyggt med en ljusare färg.


♥ Gröna ögon är en blandning av grundfärgerna blått och gult, alltså passar rött bäst till ett par gröna ögon.


♥ För att framhäva den gula färgen i dina ögon använder du lila och turkosfärger eftersom att kontrastfärgerna är rött och blått.


♥ Ett annat knep är att kolla efter fläckarna som inte går i samma färgton som din iris. Dessa färgtoner använder du även till ögonskugga. Då får ditt öga mer djup.


Men det är svårt att säga att just en speciell färg framhäver en färg. Det är mycket annat som spelar en stor roll i valet av en viss framhävande färg, tex hudton, hårfärg. Dessutom, bara för att en färg passar till ens ögonfärg ska man inte hålla sig till den. Man ska pröva sig fram och pröva en massa olika färger, varför skulle det annars finna ett så stort utbud?

image1939
Make up stores ögonskugga.
Är helt klart den bästa.
Jag har provat på de flesta
men den håller länge och
ligger runt 200 kr men
det är den helt klart värd.




Jag har väntat hur länge som helst på denna kjolen och jag hoppas den kommer snart.. För ynka 189 kr blir den din.. image1941
image1940



Denna är inte helt fel heller. Från Hm runt samma pris. Give me ;)


Naaaaww. Hoppas jag möter den kärleken med en gång..
image1942

Måste ta runda ner nu för Andra avenyn börjar nu sen måste jag dyka ner i matteboken men vi hörs imon sötnosar. Dröm sött för det ska jag göra.

Puss & kram <3

Kommentarer
Postat av: miamor - mitt liv som mamma

Jag har också väntat jättelänge på den där kjolen från La Redoute... Jag beställde en i början på september och har inte hört något sedan dess. När jag gick in nu såg jag att leveransen beräknas bli den 25/1 2008. Du lär väl också få vänta så länge... om de inte ändrar datumet ännu längre fram igen förstås =P

Kul blogg du har annars =)

2007-12-04 @ 21:41:28
URL: http://miamor.blogg.se
Postat av: Ems

Det där var ju ingen ögonskugga. Det är Make up stores "Cover all mix". Dölja finnar och andra fläckar på diverse ställen i ansiktet. :)

2007-12-05 @ 10:13:48
Postat av: c

e de lena ph på bilden ? vem e grabben då ? hmmms. jag hänger inte med i kändissverige

2007-12-05 @ 16:54:31
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: Lovisa

haha vad söt du är. ^^ Det är ju Marissa och ryan från Oc =)

2007-12-06 @ 10:28:24
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0