Tomteland

God morgon sötnosar där ute i kylan =)

image2064

Vilken fantatisk syn jag fick när jag landade i Gävle igår. Det är fasen vitt på marken så det blir en vit jul allt. Både julbocken och det fanss kvar hehe Så mysigt och jag fick garanterat inga jul feelings när jag såg all julpynt Maria hade fixat. Naaw sån underbaring är hon =)

(ser ni snön/frosten.. Det ser ut som diamanter ligger i den och det tar jag som ett tecken. Mamma är någonstans här och och vakar. Ren lyx =))
image2065
Detta välkomande fick man hihi ;)

   


Jag landade runt nio tiden i Gävle igår och det kändes både bra & dåligt. Det väcker ju så mycket minnen av denna underbara stad. Fast jag läste någonstans att man ska möta sina rädslor för det gör en starkare. Något som känns tryggt är att jag är nära mamma nu. Jag tänkte ta en morgonpromenad i det vackra väder och hälsa på henne. 

Igår runt två tiden gick bussen iväg och den resan har aldrig kännt så lång. Och när jag äntligen var framme i Stockholm (efter fyra timmars åkande) mådde jag både illamående och hade fått ett himla stort blåmärke. Tack vare en viss person.. Hon vägde runt 200 kilo (minst!?) och smögfis hela vägen så det luktade som jag var ute på en bondgård sen små skrattade hon åt det.. När en människa är så pass stor varför köper man inte två biljetter då? Jag satt med över halva skinkan utanför och de som satt där bak fick sig ett gott skratt.. Ajajaj det där var inget vidare ;P

Nu ska jag äta Frukost, marias goda frukost för en gångs skull ;)

Kommentarer
Postat av: R.L

Gumman, hoppas att det är bra med dig :)
jag tycker iaf att du kunde komma och säga hejdå till din underbara klass innan du åkte till gävle.
Du har inte hört av dig på hela veckan och inte då du skulle ringa och vi skulle fika du,jag&sandra.. så det vore ju bra om du kunde plinga mig ngn dag så att man vet hur det är med dig så man slipper gå och undra varje dag.. jag vet att du har det svårt men du kan ju iaf höra av dig nu när du inte vart i skolan det skulle jag uppskatta :)
men jag vet att egentligen så menar du bara väl med allting och du ska veta att jag står vid din sida och du kan snacka med mig om allting det är bara att ringa när du vill..
Du kan ju ringa så snart som möjligt så att man kan snacka med dig för jag saknar verkligen dig lovve har ju inte setts på evigheter :/
hoppas att du får det bra däruppe i gävle nu, ska du vara där över jul ?
förresten jag hörde att du fått ny mobil ? men du har ju mitt nr om inte 0735614918..
tkr att du ska ta och slå mig en pling faktiskt har inte hört av dig på länge som sagt.. vet att du inte har det så lätt ibland men du kan ju iaf höra av dig till din lilla kompis becca som undrar såå hur det är med dig och vad du gör/har gjort osv.. :)
Hoppas att du får det bra där uppe nu när du är där, jag förstår att det kommer kännas svårt nu när din mamma inte är där men jag vet att lovisa wadman kommer att klara det galant :)
du får skriva till mig på min bilddagbok för jag har lagt ner bloggen nu, pallar inte :P
http://rebeccalindahl.blogg.se
Ha det underbart för det är du värd. Men du ska veta att jag tänker på dig och tycker att du ska höra av dig oftare nu när du inte har vart i skolan ;)
Massa pussar & kramar i stora lass från en liten filur vid namn becca som saknar lovve väldigt mkt ! :)

2007-12-20 @ 18:26:47
Postat av: Lovisa

Hej gumman :) Jag har varit i så dåligt pass skick att jag inte ens klarade av det.. Jag vet att ni tycker det är dåligt eller kanske få en känsla av att hon skiter i skolan men ack så fel det kan bli ;P Jag verkligen längtar tills jag får träffa alla igen speciellt dig och vi MÅSTE ses när jag kommer hem. Yes, jag stannar här över jul fast jag vill hem pga av vissa saker.. Jag sitter i en jobbig båt nu eller vad man ska säga. Men för att de andra ska må bra gäller det att jag mår bra. Det är för mycket just nu och det är inget jag vill ta här och det är inget som handlar om mamma. Jag var på A6 och farmor och vi gick och köpte massa grejer och vi var inte klara föräns runt fem sen såg jag ändå att du var med micke och tom ;) Jag lovar på heders ord att jag hör av mig i helgen.. Jajemensan nu har man äntligen mobil. Tummen upp. Ha de så underbart du med så ses vi snart snygging :)*

2007-12-21 @ 09:39:25
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0