Igår när jag satt på bussen slog denna tanke mig.

Något jag tycker verkligen är irreterande är när invandare kommer till Sverige och kommer hit och bara klagar på att Sverige är sånt jävla piss land. Sånt gör mig arg för jag tror inte de själva verket inser hur bra de har det. Oftas när man kommer hit har alla en anledning. De kanske har flytt från sitt hemland pga av krig med mera. Ända kan jag något på något sätt förstå dem för vissa ger dem inte samma chans som de borde få. Jag tycker det är traskigt att människor bedömmer en människa pga av hur de ser ut eller pratar. Jag har själv inte vetat bättre en gång i tiden och gav inte alla samma chans. Som sagt vissa mognar med tiden och jag önskade en vacker dag man kunde få bort rasimen och utlänningar som hatar svenska och att vi slutar placera människor i olika fack. Vad finns demokratin någonstans? But nobody is perfekt ;)

image439

Denna bilden är så magiskt vacker och den säger så mycket.
Vad tycker du bilden säger dig?

Kommentarer
Postat av: mojsan

jaaa :D

2007-06-06 @ 10:28:11
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Anna

du har rätt i det du skriver! jag dömmer som sagt inte folk jag inte känner, bara för en neger är sjuk i huvet behöver inte alla vara det. samma gäller svenskar, bara för en svenska är rasist är inte alla det. Bara för en pittbull är farlig är inte alla det. Dåligt jämförelse, men du hajar nog vad jag menar.
Jag ogillar inte utlänningar, men jag håller mig en del på avstånd och sköter min del. Dels för att jag vet att en del har väldigt hårda religioner och man inte gärna vill hamna i något felaktigt. Det är inte en fördom enligt mig utan en erfarnehet som gör att jag har dörrarna öppna för alla människor men jag är på min vakt. Dessutom tycker jag att man ska leva enligt det land man lever i, även om man har sina rötter och sitt troende kvar. Om jag skulle flytta utomlands, då skulle jag aldrig våga ändra på det landet och göra det svenskt, men jag skulle fortf fira jul och äta jordgubbar. haha ja du förstår vad jag menar. Man måste ju leva enligt det land man lever i, men för det ändras man ju inte som person och enns tankar och tycken finns ju kvar för det

2007-06-06 @ 11:34:33
URL: http://www.anna851219.blogg.se
Postat av: Sarah

men svenskens pissiga och negativa inställning smittar väl av sig..

2007-06-06 @ 14:12:24
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Sarah

och om anna däruppe flytta till ett muslimskt land fast hon va/är kanske kristen skulle hon då få utöva sin kristna tro i smyg.. sätta på sig en sjal, för herregud hon måste ju anpassa sig till sitt nya land.

2007-06-06 @ 14:14:55
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Syster Dyster

Jag tror att många är väldigt glada och tacksamma. Sedan finns det andra generationens invandrare som hamnar i kläm. Har vissa normer och regler hemma och andra i skolan osv. Vad är rötter och trygghet eg?
Jag tror även att det är lätt att höja sitt gamla hemland lite över skyarna och bara minnas det bra. Om sverige plötsligt hamnade i krig och jag var tvungen att fly skulle jag längta tillbaka som en tokig. Jag skulle minnas allt det bra och inte mrker, kyla och tristess lika mycket.

2007-06-08 @ 11:49:26
URL: http://www.villduvetavadagvet.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0