Bullschit

Jag blir lite smått ireterande på sånt, som om en tjej är längre än kille så skulle inte kärleken vara lika bra? Det är bara bullschit. Längden är bara en siffra tycker jag. Jag är själv lång, närmare en 179 cm lång och jag trvis väldigt bra i min längd. Jag har alltid fått höra att jag har en modell kropp för jag har så långa ben. När jag var liten blev jag retade för det och jag har haft enorma komplex över min längd men nu sträcker jag stolt på ryggen och visar upp min längd. Pga av att jag är lång så har jag haft en del killar som har varit kortare än mig själv. Visst får man extra blickar och det kändes ganska jobbigt att man var tvungen att tänka på att man inte fick ha för höga skor för då skulle det blir ännu större skillnad. Men vad har kärleken med en längd att göra? Jag kan hålla med om att det ser "bättre" ut när killen är längre än tjejen. Men vad spelar det för roll igentligen? Kärleken är blind och ovasett om man är lång, kort, small eller tjock. Det är insidan som räkans, men det är utsidan som ger insidan sin chans. Hur långa är ni? :) 

image24


Kolla bara på dessa
turturduvor. Det bara sprids kärlek från dem.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag är 175 cm lång, hela 1 cm längre än min pojkvän... haha! Med klackar blir det mellan 5-10 cm skillnad -inga problem tycker jag. Man ska vara stolt över sin längd oavsett om man är kort eller lång.

2007-04-01 @ 06:32:30
URL: http://myratittianna.blogg.se
Postat av: cissi

174 cm är jag.. tycker det är fint med lite längd på människor. men när jag var yngre var jag lite avundsjuk på mina korta och söta vänner, jag tornade alltid upp mig över dem, trots att jag inte är särskilt lång alls eg. nu är jag dock enbart nöjd. hade gärna varit längre också om det gick..

2007-04-01 @ 12:37:23
Postat av: Emma

Hej! Jag är 179 cm lång, och jag kan fortfarande ha klack för det. Var stolt över din längd! Det är absolut ingenting man ska skämmas över. Ingen kille har nånsin sagt att jag är "väldigt lång" eller så. Jag är modell så folk tycker bara det är snyggt att vara lång. Jag har som du, långa ben. Men sträck på dig så blir du så mycket snyggare än alla andra! :) You go girl!

2007-04-01 @ 19:37:44
Postat av: Maria

förlåt att jag förstör det ni alla har gemensamt ;)
men själv är jag (BARA!) 155 cm, och skulle hur gärna som helst vara lång! folk tror typ att jag är nio eller nått..
vet inte riktigt vart jag försöker komma, men jag håller iallafall med, kärleken är blind, eller den borde iallafall vara det! puss och kram :)

2007-04-02 @ 19:14:39
URL: http://meria.blogg.se
Postat av: H

måste fråga.. hur kom du över dina komplex? jag är 178 cm, HATAR DET. alla i min klass (går i 8an) är kortare än mig, och jag är otroligt avundsjuk på mina kompisar som hittar kläder utan problem, medans jag har svårt, eftersom allt är för kort. hm.. ville bara skriva.

2007-04-02 @ 19:21:11
Postat av: mojsan

Jag är 172 och är nöjd!
Tidigare har jag haft jättestora komplex, men dem försvann som tur är!
Min pojkvän är ungefär 10 cm längre så det är skönt ändå!

2007-04-19 @ 15:36:45
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej.
Jag är bara 1.58
DET hade jag världens komplex för under hela min uppväxt, jag har alltid varit kortast i klassen. Jag skulle lätt vilja vara 10 cm längre. Det skulle kännas perfekt för mig. Jag tycker över 1.70 är långt för att vara tjej, men det är jävligt fint! Vem vill inte ha långa, snygga ben eller!? De vill jag :D KRAM

2007-08-16 @ 01:38:59
URL: http://jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Rikard (kille:-) )

hallå
jag är bara 174 och är 14 snart 15 år(kille)
mina föräldrar e ganska korta skolsköterskan säger att jag blir drygt 1.80 tror ni det kan stämma ?
pappa e 1.77 mamma 170 typ...
hoppas jag blir 183 :)) (snälla gud :) )

2008-05-15 @ 18:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0