Let´s talk about sex

God morgon snyggingar =)

image1661

Allt bra? Det hoppas jag innerligt. Själv är det hur bra som helst för idag ska jag äntligen får träffa my man. Jag ska till stallet. Whoho ;) Men först ska vi ha lite sexsnack. Let´s talk about sex..

12 saker du kan förbättra i ditt sexliv blir dagens ämne ;)

1. Intensifiera snabbisen

För en träffsäker snabbis, testa florentiskt(!?) samlag;
Håll tillbaka din sexpartners förhud och penisskaftets hud hårt och sträckt
med tumme och pekfinger nere vid roten. Håll så under hela akten.

2. Bättre med coach
Lösningar som ges i frågespalter är generella, men med en sexcoach
får man induviduell hjälp.
 - Jag jobbar med självhjälpsprogram kombinerat
med samtal med mig i möte eller på distans.
Det ska vara lustbetonat att få sexlivet att väka säger en sexcoach.

3. Oralsex på egen hand
Montera bort kulan på en tömd roll-on,
rengör flaskan med diskmedel och hett vatten.
Fyll med glidmedel och värm flaskan till kroppstempratur,
och stryck sedan kulan över klitoris och andra sköna ställen
- så likt oralsex du kan komma på egen hand.

4. Multipla orgasmer med A
G- punktens trevliga granne heter A- punkten.
Det är ett område, som du hittar på främe slidväggen,
framför livmodertappen, med känsliga nervändar.
Lättaste sättet att hitta den är att be din sexpartner
att fingra mellan livmodertapp och mage tills
du känner av den magiska punkten.
A-punkten går i gång på tryck och massage,
och kan vara vägen till multipla orgasmer.

image1662

5. Ny njutning
Alla tror att de är proffs på sin egen njutning.
Men sanningen är att vi utvecklas konstant,
och det är farligt att ta för givet att alla vill ha det likadant varje gång.
Skäm bort varandra, eller ta kommando
om du är den som brukar vara passiv.

6. Bättre sexprat
Jag lär mig mest om sex genom att kommunicera.
Vågar man inte prata öppet med vänner om sina funderingar
 tycker jag man ska söka sig till sett chattforum på nätet, säger en sexcoach.

image1664

7. Leksak för båda
Både män och kvinnor gillar vibrationer.
Det finns praktiska penisringar med inbyggda vibratorer
som ger njutning åt både mannen och kvinnan.
Gummiringer klämmer åt kring penisroten och gör att
mannen kan hålla ut längre, samtidigt som vibratorn stimulerar din klitoris.
Men använd inte ringen i mer än 20 minuter åt gången,
det kan på sikt skada penisens blodkärl.

8. Pirrigare oralsex
I mintpastiller, som innehåller äkta pepparmyntsolja,
finns substanser som peneterar huden.
De ger en intensiv känsla av värme och kyla,
beroende på hur du använder dem.
Könsorganen är extra känsliga,
och ett par minipastiller som fått lösas upp i munnen
ger ett pirrande känsla vid oralsex.

9. Ärligare i sängen
Har ni fasnat i inte-prata-om-sex-träsket?
I "stora sexboken" finns tips på hur ni kan komma över detta tabu:
Ja/nej/kanske-listan. Gör en varsin lista enligt följande:
a) Gör tre kolumner. I JA-kolumnen skriver du sexiga aktiviteter som du gillar. 
I NEJ-kolumnen skriver du saker du inte alls tycker om.
I KANSKE-kloumnen listar du vad du är nyfiken på att testa, och sådant som du bara gillar ibland. 
b) Fundera över vilka JA-punkter som du absolut inte kan vara utan och makera dem.
c) Med listorna som underlag kan du ni nu disktuera punkterna för att få koll på vad
som är viktigt för den andra, och vilka spännande grejer ni kan testa ihop.

10. Bli utrycksfullare
(för att få vad du vill ha)
Säg inte: "Jag hatar när du tar mig så hårt", utan:
"Jag gillar när du älskar mig mjukt".
Den typen av övertalning fungerar dessutom inom de flesta områden i livet. 

image1665

11. Sexigare med dagbok
Enligt  "Stora sexboken" är nycklen till ett passionerat sexliv
ditt sexuella självförtroende- att du är trygg i vad du gillar och inte.
Det bygger upp till exempel genom att skriva sexdagbok.
Fundera över vad som var bra och dåligt sist du hade sex,
din prestationsångest och dina nojor, och våga sancka sex med andra
(och då främst det du inte känner dig bekväm med.)

12. Inspirera och utmana
Det finns ingen anledning att låta sexlivet bli trist
bara för man tror att man redan har "test allt".
Man får ta till sig insikten om att sex är ett så stort ämne
att man alltid kan utvecklas mer.
Utgår från era Ja/nej/kanske-listor och dammsug
sedan internet, DVD-butiker och tidningsställ.
Utmana sedan varandra med de mest lustfyllda,
nya grejerna som även den som "testat allt" kittlas av.

Källa är tidningen Glamour & Stora sexboken.

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj oj! Jag hamnade visst här. Vad bra att jag gjorde det! Tackar för utsökt läsning trots en del stavfel, en hel del grejer jag skulle tänka mig att prova, samt bra tips för att få det bättre tillsammans. Roligt! Tack!

2009-02-20 @ 12:02:20
URL: http://linaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0