Sveriges tönt är nog ändå hon och smått och gott :)

Ohälsa och hälsa i samhället hit och dit. Nu är jag trött på skiten men ett MVG skulle sitta fint nu efter allt slit ;)

haha imon gäller det så är det bara. Liv eller död. Det känns nästan så fast jag vet att han är långt ifrån hela världen men jag tänkte gå fram till han. Jag ska tvinga mig till det. Spänningen är olidig och den fortsätter hehe ;P

Jag är lite smått irreterade tack vare en person. Förresten sandra (?) se hit. Kolla här har du en bild där du ser att jag har TVÅ finnar, ett lite munsår på köpet och ser helt på rökt . Usch vad äcklig jag är. Jag är såå ful. Fy faro. Jag ska gå hänga mig så slipper du mig ;)

image1772

Tro du det själv eller?

Undra hur många hjärncellar den tjejen tappade när hon föddes? Det är ännu en gåta . . Skit i henne here we go..


 Jag tänkte ge lite sminktips som jag har hittat ur en kanon bra tidning. Så insperias och njut ;)

Då man ska ut på fest, speciellt fredagar brukar det bli lite stressigt. Så här kommer några snabba tips:

- Hoppa över foundation och puder, använd concealer istället för att täcka ojämnheter. (För endel är foundation ett måste, använd matt foundation (oljefri) så att du slipper ta till pudret).
- Använd en bara ögonskugga Brun är lättast att få snygg om det är bråttom.
- Applicera mascara med zickzack metoden.
- Använd kajalpenna, eyeliner kan vara svårt att få snygg i brådska.
- Använd läppglans istället för läppstift, du hinner in lägga grunden och då blir det svårt att hålla den snygg. Dessutom kan du vänta med att sätta på läppglanset tills du sitter i bilen.
- Svep bronzer över ansiktet, om du hinner använd rouge också.

- Om du vill känna dig lite glammigare och ha glimten i ögat, använd glitter eyeliner och applicera det på ögonfransarna. Det höjer humöret kan jag lova!

Om man har problem med någon finne så kyl ner den med en isbit och sedan dutta concealer över, svullnaden går ner helt och den blir täckt.

image1773

Lycka till =)

Kommentarer
Postat av: ella

Åh vad jag hatar sånna personer som klankar ner på en! Och du är inte ful! Jag skulle döda för ditt hår, haha! Och alla har ju finnar, och för mig ligger det i släkten så det ändå jag kan göra är att skrubba och tvätta när man får en liten finne :) oj vad jag skriver bra, men ha det bra !

2007-11-14 @ 20:34:04
Postat av: Mickan

Vad menas med zickzack metoden? mascaran tänker jag på, aldrig hört om det??

2007-11-14 @ 22:10:43
URL: http://miickan.blogg.se
Postat av: c

när tar mascara borsten så drar du den till höger och vänster i korta drag om och om igen. liksom zickzackar dig upp i fransarnas riktning.

det där med isbiten måste jag pröva! har fått några envisa finnar fast jag är noga och tvättar varje morgon och kväll :(

2007-11-15 @ 00:13:47
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: c

glömde skriva att jag tycker det är bra att du står på dig ! you go girl ! sköt om dig. kram :)

2007-11-15 @ 00:14:27
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: Felicia

Hej du lovisa :) Självklart är du inte ful, utan jätte söt! Men för att också ge ett litet tips, jag har alltid haft oljig och lite finnig hy tills jag testade qlinique's tre stegs program för just min hudtyp. Efter bara ett par veckor va finnarna och den oljiga hyn borta. Det känns jätte skönt att slippa oroa sig för sånt plus allt annat som skola osv. Gå till t.ex. Kicks och fråga om hjälp för att få programmet till din hudtyp så kan du köpa dom små förpackningarna som tester och som också räcker länge för bara 99:- Om du känner att det funkar för dig får du också dom där hundra kronorna i rabbat när du ska köpa dom stora produkterna sen! Tycker verkligen att du borde testa. Lycka till! :)

2007-11-15 @ 15:14:58
Postat av: Lovisa

Ååååh tack söta du för tipset =) det måste genast prova ;) Tack ska du ha. Det kan behövas hehe Kram på dig =)

2007-11-15 @ 19:33:45
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0