Tjejsnack v. 45

 image1726


Vad är jämlikhet för dig?

I mina ögon är det när en människa inte bedömmer någon pga av hur man ser ut istället bedömmer för den man är oavsett vilket kön, hud , hårfärg man har.

Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!

haha jaaadu.. Vad ska jag skriva utan att det ska låta så jävla fel? Hmmm. Jag tycker INTE det är rätt när killar få sån syn att tjejerna ska vara hemma och sköta hushållet medan männen jobbar och när de är hemma förväntar de sig att man ska ha gjort mat hemma. Visst det finns massor som trvis att vara hemmamor och jag ser inte fel på det men jag gillar inte när killar ser ner på än och förväntar sig allt det där. Sån tjej kommer jag aldrig bli för jag har en egen vilja och sen tycker jag det är fel att säga rosa är tjej färg och blå är killfärg.. Bullschit!

Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
Det viktiga är att det är en bra chef så kön kvittar. Alla är bra på olika saker.


Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?

Ohja. Alldeles för många gånger. Ibland har jag fått höra som tex. Bara för jag har stora bröst (enligt den killen vilket jag inte har. Han menar nu sillisar ;)) och blond så är jag helt puckad. Många får fel bild av mig och det är tråkigt att se men det är deras förlust. För jag vet jag är smart och många gånger får jag höra det trodde jag aldrig om dig.

Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
Mamman är en otrolig viktig person när ett barn födds så jag tycker det är bra om hon är hemma de första månaderna sen tycker jag pappa ska få vara hemma. So fiffti fiffti är kanon =) 



Nu måste jag springa in i duschen. Vi hörs senare ;)
Puss och kram Lovisa <3

Kommentarer
Postat av: malin

åååh tack så mycket :D :D det verkar du med ha ;) ;) ha en bra dag !

2007-11-09 @ 15:24:11
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0