När tankar blir till ord..

Jag och min kompis hade en het diskussion om just lesbisk och bög fördomar. Vi började prata om en tjej säger till en annan tjej att hon är söt så tror man verkligen inte hon är lebb för det. Men om det skulle ha varit en kille som sa det till en annan kille hade det blivit gay varing i många andras ögon. Varför är det så igentligen? Jag ska inte säga något för jag vet att jag skulle regera om en kille så åh du är så söt, tex Johan. Vi frågade också en kille i vår klass och han bara: Jag är inte lagd åt det hållet heller. Alla har så mycket fördomar i sig eller så är det kanske vi tjejer som är bi bara att vi inte vet om det ;P 

Det är så mycket tankar och funderingar som smyger omkring i min söta hjärna ;)


image1480

Hur tror ni det hela ligger till?

En slängpuss till er alla <3   

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja du,ingen aning faktiskt..det är väl inte lika tabu att vara lesbisk.Sånt kan ju många killar tända på medans dom knappt kan tänka tanken på två killar tsm. Glöm inte att förklara vägen för mig:P

2007-10-18 @ 19:03:36
URL: http://zophiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0