Vad fan tuff du är som har giftpinnen i munnen.

Jag är verkligen anti mot rökningen och ni kanske märker min ironi i rubiken? ;) Jag kan erkänna själv att jag har rökt (men den tiden varade inte länge) och jag minns mycket väl första gången man smygrökte och hur tufft man tyckte man var. Men idag blir jag nästan arg och sur när mina vänner feströker.. Jag blir hel galen på sånt för jag ser inte vitsen med det och det värsta är att de har förlorat massa minuter av deras liv pga av röken som de andas in. Om man bara fest röker kan man jue lika sluta med det överhuvudtaget och nej det är INTE tufft eller snyggt att röka och förresten spyr jag redan när jag känner lukten. Rökning är det mest avtändade som finns och jag skulle aldrig klara av att leva med en kille som var stor rökare och förresten blir andräkten som en askopp. Tänk dig själv att kyssa en askopp.. Usch, fy faro jag vill inte ens tänka tanken. Jag skulle aldrig få för mig att börja röka, det är likadant mot droger och visst lever man bara en gång men se till att göra det bästa ut av det.. Inget illa menat till alla där ute som röker men tänk på för tusan håller ni på och det värsta är med att ett paket kostar 46 kr eller vad det kostar.. 46 bara rakt ner i havet.. 

Se hit rökare.. 
image1225

Såhär ser era lungor ut... Detta är en icke rökare och den andra är en rökare.. Fräscht, nja knappast..  Yes, det är ditt val.!

image1226

Fina flickor röker inte. Den är så klockren ^^ ;)

Fimpa nu för tussan.. Jag håller alla tummar jag har på er


Dagens fråga. Röker du och hur började det hela? Har du försökt sluta?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det började för snart 8 år sen, då man var 14 och ville va "cool" men det gick väldigt lätt att ta det hela för långt, och mer och mer röka i smyg även hemma och inte bara på "discon" .. Sen dess är jag fast. Har inte försökt sluta, men börjar få lite ångest nu när min bästa vän lyckats hålla upp 1 månad, och luktar gott, känner lukt, och överhuvudtaget har lyckats (än så länge), DÅ VILL JAG ME LYCKAS! Men det är så sant som det är sagt: Det går inte om man verkligen inte har motivationen, JUST PRECIS DÅ! Det har inte jag för tillfället.. Men jag är säker på att jag kommer sluta, inom en snar framtid. Bilder och visa ord hjälper däremot inte ett färn, då man sett det ända sen långt innan man föll in i dom här dumheterna. Det enda som kan hjälpa är att JAG vill själv! Sorgligt men sant. Bra att du e anti ;) I wish I was too..

2007-09-22 @ 13:31:37
URL: http://jennyandthecity.blogg.se
Postat av: carro

Jag håller med, det är så onödigt. O de förstör för andra.. Har själv feströkt en hel del, men inget jag gör nu.. O de är jag glad för! :)

2007-09-22 @ 14:43:30
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: sanna

ja. att röka är absolut inte bra, fyfy.
kram!

2007-09-22 @ 21:50:39
URL: http://ssannas.blogg.se
Postat av: Cecilia

Jag håller på att sluta. Det hela började för 2-3 år sedan med att jag feströkte och alla mina kompisar också. Sen var det alltid någon som hade cigg så den bjöd lagret runt. Sen började började jag köpa cigg själv. Men idag håller jag på att sluta. MAN SKADAR SIG SJÄLV OCH PERSONER I SIN OMGIVNING. Jag vill lukta gott! Det är min älskade pojkvän som hjälper mig att sluta röka. Jag har snart inte rört en ciggarett på två veckor. Min pojkväns kompis förlorade sin mamma i lungcancer i våras. Hon kunde kanppt andas för att hennes lungor höll på att kolapsa. Det vill inte jag vara med om! Hon led verkligen. Varenda gång hennes son besökte henne vill han dra ut alla sladar så hon skulle slippa lida. Det är Sverige och då gör man inte det. Det tog 1 vecka från att hon fick diagnosen till att hon dog...

2007-09-23 @ 11:35:42
URL: http://julin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0