En underbar tisdag

God kväll snyginngar :)



bom bom bom bom bom bom bom . .




image2436


Allt bra? Själv ligger ribban någrlunda högt..
Det finns vissa saker som är långt ifrån välkommen till min värld..
Tex, lingonveckan.. Usch gillar inte att plågas av det där.. Men vad fan?
Varenda kvinnor har det. Jag är ju inte ensam precis haha ;P
Det kniper så in i sjutton pga av att jag tror jag har urinfektion.
Alla tecken stämmer in på det.. Måste snarast blir ett besök hos farbron doktor..



Annars spelas det hiphop i öronen som säger en del. Texterna är magiska.
Hittat en ny favorit som är en av favoriterna ;)





Helgen som vatt.. Den började bra och slutade bra och det säger ju allt.



image2439




I fredags var jag hos Plutten och det är alltid lika trevligt :)
Vi drog till Eksjö & väl där fick jag träffa hans mormor & morfar.
De bor i sånt där "riktigt" mormor hus. Uber mysigt var det.




Jag vaknade upp i hans famn och mådde rätt bra efteråt kan jag tala om.
Det finns en sak jag vill tala om. Det har varit som en bergodalbana i mitt liv.
But yes jag tror jag har hittat mannen i mitt liv. Man kan aldrig vara säker men
magkänslan och hjärtat säger att detta är bra. Jag har tagit avstånd till saker & ting en stund
och den tiden behövde jag. För annars hade jag aldrig vågat släppa in någon annan i mitt liv.
Det krävs mod för det & kunna älska sig själv.. Jag börjar känna mig hel..


 
Därefter solade jag en stund och efter det fick jag ny kraft. Det är en bra medicinen kan jag tala om. sen var det bara att sätta sig på bussen hem och städning stod högst upp på schemat.  Sen på kvällen blev det bio för hela slanten. Det blev 27 dresses med  Vicki, Jennifer & Johanna.. MYS! Det är en film som jag rekomenderar mina vänner.. Den har sin charm och att man är galen i romtaiska komedi filmer är en annan femma ;)


image2440



Måste bara berätta en sak som hände igår. (Tyvärr fall jag för tröstshopping
men det som fick följa mig hem är lovley.. Man mår genast bättre av all ögongodis.

Jag tror nog jag träffade Sveriges mest blåsta/korkade tjej
och tänka sig att hon var brunett ;)


image2438



- Hej, säger hon och tittar på mig glatt.
- Hej hej, säger jag.
- Hmm så tittar hon på kjolen som jag köpte.
- Passar den verkligen dig? (okej tänkte jag. Ofta att en expit säger så.)
- Annars hade jag väl inte köpte den sa jag?
- Jo där har du rätt i utbrister hon senare.
- Lisa, hur mycket kostar den skriker hon sen.?
(efter en stund kommer lisa.)
- Såhär gör du. och skriv in modell sen.
Efter ca; Fem minuter säger hon hur stavas modell?
Efter ännu tre minuter säger hon,
- 149 kr blir det.
Jag ger en 500´+ 50 kr.
- Kan du inte ge jämna pengar? undrar hon. (det blir nämligen jobbigt att räkna.)
Men hålla tänker jag. Dui har ju för sjutton en maskin att skriva på. Som räknar ut allt åt dig.
- Tyvärr jag har inte det säger jag.
Senare tittar hon på mig och säger varför ger du mig 550 istället för 500.
- Så jag kan få fyra hundra lappar tillbaka istället.
- Är du så smart? brister hon ut sen..
- Sen tappar hon pengarna och säger ta upp dem är du snäll..
 



Tio minuter tog det för mig att köpa den kjolen..
Sen gick jag där från och tyckte nästan synd om henne.




Hon menade säkert bara väl eller kan bli så krokad?
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0