Engla fallet som rör hela Sverige

image2450



HEDEMORA. Här cyklar Engla, 10, från fotbollsplanen.

Men hon kom aldrig hem.

Cykeln hittades i skogen - och polisen misstänkte i natt att någon rövat bort henne.

Enligt polisen är flickans mobil fortfarande påslagen.




Engla var överlycklig - för första gången skulle hon få cykla hem alldeles själv.

Hon kom aldrig fram.

Mamma Carina hittade cykeln i skogen.

- Jag önskar att Engla gått vilse, att min flicka sitter någonstans i skogen. Men jag tror inte det, säger hon.



Tre dagar innan Engla försvann förföljdes en 12-årig flicka av en person i en röd bil.

Flickan cyklade i två kilometer med bilen krypande efter sig.

- Jag visste inte vad jag skulle göra, säger hon till Aftonbladet.




Engla Juncosa-Höglund lekte i går eftermiddag med några kompisar vid fotbollsplanen i Stjärnsund utanför Hedemora.

Flera gånger under dagen pratade hon med sin mamma i mobiltelefon.

I det senaste samtalet sa flickan:

- Jag är på väg hem nu.

Men Engla kom aldrig hem.

- När mamman ringde igen vid 14.30-tiden fick hon inget svar, säger kommissarie Karl-Göran Karlsson vid polisen i Dalarna.


......



image2451



Det skrämmer mig och jag hoppas inte det värsta har hänt..
Jag har till och med tänt ett ljus idag för hennes nära & kära. Vilket helvete de måste genom lida..



Vad tror ni har hänt den lilla flickan?





Min terio är: Jag vågar knapp berätta det men jag hoppas att jag har så fel man kan bli.
Men jag har en känsla som säger att hon blivit bortrövad och sen inlåst någonstans.
Kommer ni ihåg Natcha? Jag är rädd att det är ett sådant fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0