Homosexuella

image2444




Nu tänkte jag tag och prata lite om det som många helst inte vill prata om...
Homsexuella.


Så fort jag hör ordet bög så rycker det till och många används
tyvärr det som vardagsord, din jävla bög? m.m
Då undrar jag ens om de vet vad ordet bög betyder?


Ska vara ärlig blir lite smått äcklad när jag hör ordet (jag kan inte förneka det!) pga av jag får en dålig bild framför mig. Jag glömmer aldrig när det kom en kille till vår skola som är medlem i rfsl och jobbar med att undervisa på olika skolor i landet. Han berättade hur mycket skit han fått tagit pga av att han är den är. Ingen väljer att bli homsexuell som vissa verkar tro det... Samt berättade han om hela sin uppväxt och hur illa han pappa tog det och hur svår procersen var att berätta för alla eller acceptera det för sig själv. Det krävs enorm styrka att "komma ut" och tyvärr tvingas många att flytta från sin hemstad för att de berätta sanningen..


Den lilla hållan där jag bor i känner alla varandra..
Snacket går och för några årsen flyttade en kille till Stockholm
pga av att han fick så mycket skit för att han var homosexuell.


Jag kan till och med erkänna att jag har en kompis som är homosexuell.
Jag har vetat det hela tiden pga av hans speciella sätt...  Åh nej han har inte tjej röst och älskar att schoppa och måla naglarna rosa. Precis den bilden som jag nämbnde nyss ramar många upp när de hör ordet bög. 
Han är helt klart den coolaste kille jag känner. Han är unik och skiljer sig enormt för mängden men får många fördommar mot sig och på honom syns det att han är homosexuell. Igentligen kan man inte säga så att man ser det på en människa men alla vet det att han är det.. Det skär varje gång i hjärtat när jag hör någon smust kasta honom.. 

Eller tex när jag var ute på APUN.. Vi sitter där med barnen och
plötigst säger en vuxen; har du hört att Linda bor ihop med en tjej?
- Va, det trodde jag inte om henne. Fy fan!

En vuxen männisnka utbrister sånt.
När ska alla fatta att vem som helst kan vara det och det är inte sjukligt eller fel med det. Kärlek är kärlek i mina ögon ♥




Jag försöker också respekter dem människorna som har homofobi men samtidigt blir jag förbannad och kan inte förstå varför de inte kan acceptera människor för de har en annan läggning.? De är ju också människor med hjärta, känslor och allt det där. Jag vill inte se hur dem har sex och jag tycker det bara sött när man ser två killar kommer och går ihand. Det bara sprillar lycka och huvudsaken är ju att dem är lyckliga.





Lite Historia Om homsexuelitet



- Att vara homosexuell ansågs vara kriminellt fram till 1944, och klassades som ett psykiskt sjukdomstillstånd till 1979.



- Numera är det accepterat i samhället att leva som homosexuell, även om det fortfarande finns personer som har svårt att acceptera homosexualitet. Detta gör att en del homosexuella väljer att leva dolt med sin läggning.



- Homofobi är en rädsla för homosexualitet och homosexuella och det kan yttra sig olika. En del känner skam och rädsla, andra blir aggressiva och känner förakt eller avsky.



- Det är viktigt att komma ihåg att en homofobisk inställning inte följer principen om att alla människor är lika mycket värda och har samma rättigheter. Det är viktigt att respektera andra människor, oavsett om de är homo-, bi- eller heterosexuella.



- Precis som vilken heterosexuell kille eller tjej som helst, så vill homo- och bisexuella killar och tjejer uppleva förälskelse och kärlek, kramas, kyssas och älska.



- Ungefär var femtonde person som du möter i skolan eller på din fritid, är homo- eller bisexuell, enligt RFSU:s hemsida sof.nu - om sexualitet och funktionshinder.




HBT-personer: Samlingsnamn för homosexuella, bisexuella och transpersoner.

Bisexuell: Att bli kär i och attraherad av både killar och tjejer

Heterosexuell: Blir kär i och attraherad av personer av motsatt kön

Homosexuell: Blir kär i och attraherad av personer av samma kön

Könsidentitet: Det kön man identifierar sig med. De flesta väljer det de föds med men en del känner att de egentligen är en kille fast de fötts som en tjej eller tvärt om

Könsuttryck: Sätt på hur man uttrycker vilket kön man är

Transperson: Samlingsnamn på transsexuell och transvestit. En person som uttrycker eller identifierar sig som att tillhöra ett annat kön

Transsexuell: En person som identifierar sig med ett annat kön än det som personen föddes som. Vissa byter kön genom hormonbehandling. Det handlar inte om vilken läggning man har utan om man ser sig själv som man eller som kvinna oberoende av vad man föddes som.







Svenska kändisar som har kommit ut..







Super snygga paret mark levengood och gadell..

image2445








Skön snygga Roger nordin..

image2446








& hetaste paret av alla. Tyvärr tog sagan slut men
jag pratar ju om Andreas & Magnus ;)


image2447








image2448





Vad tycker ni om homosexuiltet?



image2449


Med love/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0